خاطره بد پرسپولیسی ها از مهاجمان برزیلی

دی کارمو; فروشنده پرنده 19 ساله

پائولو دی کارمو مهاجم 19 ساله برزیلی با سرمربیگری افشین کوتبی در لیگ هشتم به پرسپولیس آمد. مهاجمی بلند قامت و بدنی قوی که سابقه بازی در سری C برزیل را داشت و در همان سال به پرسپولیس پرمهارا اضافه شد. دی کارمو نه تنها در پرسپولیس عملکرد ضعیفی داشت، بلکه موقعیت‌های گلزنی عجیبی را به ثمر رساند که از دست دادن آنها بسیار سخت‌تر از گلزنی بود. بعدها مشخص شد که این بازیکن در برزیل پرنده فروش بوده و بعداً فوتبالیست شده است. دی کارمو یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و فقط یک بار موفق به گلزنی شد. آنقدر ضعیف بود و گل نمی زد که چندین سال هر مهاجمی یک موقعیت خوب گلزنی را از دست داد، همه او را با دی کارمو مقایسه کردند و به یاد او افتادند.

خاطره بد پرسپولیسی ها از مهاجمان برزیلی

خوزه تادئو؛ مهاجم با چربی اضافی

یکی از عجیب ترین خریدهای خارجی پرسپولیس تادئو بود که در اواسط لیگ چهاردهم در کنار فرناندو گابریل در لحظاتی درخشان به پرسپولیس آمد. همانقدر که گابریل فوتبالیست خوبی بود و در بین هواداران محبوب شد، هموطنش ضعیف بود و پرسپولیسی ها اصلا رابطه خوبی با او برقرار نکردند. نکته عجیب تادئو در پرسپولیس مربوط به افزایش وزن شدید این بازیکن و نمایان شدن کامل چربی اضافی او بود. این بازیکن در اکثر دیدارها نیمکت نشین بود و تنها یک گل از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به ثمر رساند. تادئو برخلاف گابریل خیلی زود و در پایان لیگ چهاردهم از پرسپولیس جدا شد. البته این بازیکن بی کیفیت بعدها از پرسپولیس شکایت کرد و مدیران آن تیم مجبور شدند 40 هزار دلار به او بپردازند.

خاطره بد پرسپولیسی ها از مهاجمان برزیلی

جونیور براندائو; او هرچیزی بود جز یک فوتبالیست

یکی دیگر از خریدهای ضعیف و عجیب پرسپولیس جونیور براندائو مهاجم برزیلی لیگ نوزدهم این تیم بود. این بازیکن که در زمان اعراب و با تایید کالدرون به پرسپولیس آمده بود به سرعت فیکس شد و حتی پیراهن پرطرفدار 7 پرسپولیس را نیز به او دادند. سبک بازی او به قدری عجیب بود و آنقدر ضعیف کار می کرد که آدم شک داشت اصلاً فوتبالیست است. بازی های بسیار انتقاد شده و فوق العاده ضعیف براندائو ذهن هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده بود و حتی در چندین دیدار از سوی هواداران پرسپولیس هو شد. براندائو آنقدر فقیر بود که به نیم فصل هم نرسید، عذرخواهی کردند و مدیران پرسپولیس با پرداخت مبلغ زیادی قراردادش را لغو کردند. پولی که فقط برای جلب رضایت این بازیکن برای فسخ قرارداد پرداخت شد، معادل دستمزد چندین فصل بازی او در تیم های مختلف کشورهای دیگر بود.

خاطره بد پرسپولیسی ها از مهاجمان برزیلی

نکته: به غیر از این 3 بازیکن، گزینه های مهاجم برزیلی دیگری نیز در سال های اخیر مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته اند، اما آنها قراردادی امضا نکرده اند. بازیکنان پرسپولیس که خاطره خوبی از مهاجمان برزیلی ندارند امیدوارند در صورت پیوستن پریرا به تیمشان، این بازیکن بتواند خاطرات تلخ مهاجمان برزیلی را در این تیم پاک کند و خاطرات خوشی از خود به جای بگذارد. نکته قابل توجه در مورد توافق پریرا یا هر مهاجم دیگری با پرسپولیس این است که او جایگزین بازیکنی می شود که از قبل بهترین گلزن پرسپولیس و آقای گل لیگ برتر است و در هر صورت عملکرد او با لوکادیا مقایسه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید