خاندوزی هر شب توئیت می کند و فاتحه بازار می خواند

محمد وحیدی نماینده بجنورد با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم می گوید: من یکی از استیضاح کنندگان وزیر اقتصاد و دارایی هستم و قطعا این موضوع را با جدیت دنبال خواهم کرد زیرا وظیفه وزیر اقتصاد و اقتصاد است. تیم دولت به عنوان در مجموع اولاً با رهبری و تاکید ایشان بر تقویت پول ملی کشور است، اما هر بار رفتار در نظام اقتصادی کشور به گونه ای بود که باعث کاهش بیشتر پول ملی شد.

به گزارش رویداد۲۴، وی می گوید: وزارت اقتصاد محور فرآیند مدیریت منابع اقتصادی کشور یعنی منابع پولی، مالی و بانکی است. بازار سرمایه یعنی بازار سهام و بازار پول یعنی بانک. سندیکای و مدیریت این دو زیر نظر وزارت اقتصاد است. بانک ها زیر نظر وزارت اقتصاد هستند و حتی فرآیندهای بانک مرکزی با نظر وزیر اقتصاد رصد می شود.

وحیدی می گوید: اگر بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مستقل بودند و ربطی به دولت ها نداشتند خوب بود اما الان این دو در سیستم ما دولت هستند و هیچکس نمی تواند منکر آن شود. ما سال‌ها ظاهری ایجاد کرده‌ایم که شرایط را به این نقطه رسانده‌ایم و باید قاطعانه بگویم که در عمل نظام پولی، مالی و بانکی ما زیر نظر وزارت اقتصاد است.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی می گوید: در حال حاضر صداهای زیادی از تیم اقتصادی دولت به گوش می رسد و تیم مشاوران اقتصادی هر یک از تصمیم گیران در اقتصاد کشور ضعیف است و این روند باعث شده است. به اقتصاد کشور و معیشت مردم آسیب وارد کرد.

وی می گوید: وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه بانک های کشور که هیئت مدیره خود را دارند، حداقل یک تیم اقتصادی با هم داشته باشند تا نظریه پردازان اقتصادی و کارشناسان بازار دور هم جمع شوند و بدهند. نظرات آنها و در نهایت به گفته آنها باید اجرایی شود زیرا در کار اقتصاد ریزگروه ها و سرکوب صداها لازم است وگرنه هر روز ارزش پول ملی کاهش می یابد و دود آن به چشم مردم می رسد.

وحیدی می گوید: وزیر اقتصاد که سرش شلوغ است می خواهد آخر شب کاری کند. با این روند وزیر تصمیم اشتباهی می گیرد و هر شب توییت می کند و فاتحه بازار می خواند و در بازار ارز تورم ایجاد می کند. این سوالاتی که من می گویم مستقیما متوجه آقای خاندوزی است. نماینده بجنوردی می گوید: آقای رئیسی همه نامزدهای ریاست جمهوری را وارد دولت خود کرده است و حالا باید پاسخ دهند که چرا قبل از انتخابات ریاست جمهوری این اظهارات را مطرح کردند. ، اما در میدان عمل شاهد چنین اتفاقات ناخوشایندی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید