«خانه باشگاه» در اینترنت ثابت نیز فیلتر شد

«خانه باشگاه» در اینترنت ثابت نیز فیلتر شد

بررسی ها نشان می دهد که شبکه اجتماعی چت محور Clubhouse معمولا در شبکه های اینترنت ثابت و موبایل فیلتر می شود. مدتی پیش این پلتفرم به صورت متناوب در اینترنت همراه کار می کرد اما از دیروز در اینترنت ثابت نیز قابل استفاده نیست.

مطالعات نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی مکالمه محور Clubhouse معمولاً در شبکه‌های اینترنت ثابت و تلفن همراه فیلتر می‌شود. این پلتفرم در اینترنت همراه خراب بود اما از دیروز امکان استفاده از آن در اینترنت ثابت نیز وجود ندارد.

شبکه اجتماعی کلاب خانه که در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی داشت نیز در همان روزها با اختلالاتی همراه بود. در آوریل 1400 برای دسترسی به باشگاه از طریق اینترنت موبایل مشکلاتی پیش آمد و این مشکل تا کنون ادامه دارد. تا امروز هیچ نامه یا دستوری از سوی نهاد خاصی مبنی بر این قطع دسترسی اپراتورهای تلفن همراه منتشر نشده است، این در حالی است که وزارت ارتباطات با اعمال جریمه اپراتورها سعی کرده آنها را از ادامه فیلترینگ این بستر منصرف کند، اما در پایان جریمه های وزارت ارتباطات محقق نشد و همانطور که گفته شد فیلترینگ باشگاه تا امروز در شبکه موبایل ادامه دارد.

پس از فیلتر شدن این بستر در شبکه اینترنت همراه در اردیبهشت 1400، مشکل فیلتر شدن موقت این بستر در اینترنت ثابت شد که خیلی زود برطرف شد. البته چندی پیش اعلام شد که دیوان دادگستری اتحادیه اروپا تصمیمی را صادر کرده است که می تواند به رفع فیلتر کلاب هاوس منجر شود و عکس این تصمیم نیز در رسانه ها منتشر شد اما حالا به نظر می رسد فیلترینگ نه تنها حذف نشده است، بلکه در حال حاضر کاملتر شده است و این فیلترینگ اینترنت ثابت در سراسر کشور نیز اعمال می شود.

هنوز مشخص نیست که چرا این پلتفرم در شبکه موبایل و به دستور کدام سازمان فیلتر شده است، اما موج فیلتر چندین پلتفرم بین المللی از مدت ها قبل با آغاز ناآرامی ها در کشور آغاز شد و هرچند مدتی پیش بسیاری از بسترها فیلتر شدند. ، تصحیح شده است، اما اکنون کلاب هاوس به همراه پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، واتس اپ و گوگل پلی به دسته پلتفرم های مسدود شده پیوسته است.

لازم به ذکر است این فیلترینگ برای این شبکه گفتگو محور در حالی اتفاق می افتد که رئیس قوه قضائیه بر لزوم گفتگو با منتقدان تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید