خانه بلوچ ها در مرکز کشور راه اندازی می شود/لایحه جامع نظام خبرنگاری به زودی تصویب می شود.


ساعت: 17:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889412

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار چهره به چهره با مردم رودبار جنوبی گفت: خانه بلوچ ها را در تهران در یکی از مکان های فرهنگی مرکز کشور راه اندازی می کنیم تا استعدادهای بزرگ جازموریان را معرفی کنیم. و منطقه بلوچستان تا در معرض دید عموم قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، محمدمهدی اسماعیلی در سفر به رودبار جنوب در دیدار چهره به چهره با مردم رودبار جنوب گفت: در این سفر با مشکلات مردم، منطقه آشنا شدیم. فرصت های طبیعی و منابع انسانی بسیار خوبی دارد.»



وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی رودبار جنوب را دارای پیشینه فرهنگی کهن دانست و افزود: این شهرستان دارای منابع طبیعی حاصلخیز و در موقعیت استراتژیک و جغرافیایی است که در حد فاصل سیستان و استان بلوچستان و کرمان قرار دارد و نیاز به ویژه دارد. توجه


وی گفت: رئیس جمهور علاقه خاصی به این منطقه دارد و تاکید کرد که در این سفر باید مشکلات منطقه را مد نظر قرار دهیم. خوشبختانه به جمع بندی خوبی رسیده ایم و از نظر تقسیم بندی ایالت ها به زودی برنامه ای برای توسعه این شهر خواهیم داشت.»


اسماعیلی با اشاره به وسعت و توانمندی های منطقه جازمور و توسعه منابع کشاورزی خاطرنشان کرد: از همه مهمتر بر توسعه منابع فرهنگی در این سفر تاکید کردیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جشنواره ویژه گویش ها را در این منطقه تقویت می کنیم و فعالیت های جدیدی نیز مشخص می شود.


وی بیان کرد: خانه بلوچ ها را در تهران در یکی از مکان های فرهنگی مرکز کشور راه اندازی می کنیم تا استعدادهای بزرگ مردم جازموریا و منطقه بلوچستان را به نمایش بگذاریم تا در معرض دید عموم قرار گیرد.


اسماعیلی ادامه داد: این سفر آغاز تحول مهمی در حوزه های مختلف عمرانی، کشاورزی، فنی مهندسی و حوزه فرهنگی است که در حال پیگیری هستیم.


وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی با اشاره به روز خبرنگار گفت: روز یکشنبه مراسم ویژه ای در تالار وحدت تهران خواهیم داشت و تسهیلات ویژه ای برای همه خبرنگاران کشور در نظر گرفته شده است. به مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اشاره می کنیم.


وی گفت: رئیس جمهور 13 دستور ویژه داده است تا بتوانیم تفاهم نامه ها را با وزارتخانه های مختلف اجرا کنیم که برخی از آنها اجرایی شده و مابقی به صورت مرحله ای اجرا می شود.


اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم مشکلات تاریخی اصحاب رسانه را حل کنیم که مهم ترین آن لایحه جامع نظام خبرنگاری است که بعد از اینکه ده ها دولت مختلف آمدند و رفتند و گفتند انجام نشد، آن را تصویب کردیم. در کمیسیون هفته گذشته فرهنگ مجلس مطرح شده و در صحن دولت است و انشالله پس از تصویب آن شاهد تحولی در روزنامه نگاری خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید