«خانه خیابانی» چگونه شکل می گیرد؟

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790361

تولید مجموعه مستند جریان های فکری رایج در فضای مجازی;

مجموعه مستند «خانه ای در خیابان» محصول جدید مؤسسه فرهنگی هنری «شهید آوینی» است که در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای با بررسی آسیب های شبکه های اجتماعی و نگاه های اغراق آمیز با هدف یافتن راه حلی الهام بخش برای مخاطبان است. در معرفی پدیده های مصرف کننده .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این مجموعه موضوعاتی مانند کاهش وزن و تناسب اندام، شرط بندی و قمار، تبلیغات فضای مجازی، زندگی لوکس، صفحات روزمره و سبک زندگی، حیوانات خانگی، کودک آزاری، فعالیت های سایبری کودکان، کلاهبرداری و انواع بی نظمی های مالی را مستند می کند. ، سحر و جادو، فعالیت های خیریه و جهادی، فعالیت های اقتصادی و خرید و کار در منزل و فضای مجازی، تغییر هویت مذهبی، ازدواج و صفحات دلقک به بحث گذاشته شده است و قسمت اول این مجموعه با رویکرد تحقیق در مورد تاثیر اینفلوئنسرهای غذایی در اینستاگرام در کیفیت تغذیه در دست ساخت

اسماعیل حاجی حیدری کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند «خانه ای در خیابان» درباره موضوعات مطرح شده در قسمت اول این مجموعه گفت: در قسمت اول روی موضوع زیبایی و چیزی مثل چاقی کار می کنیم. ترندی که بیشتر در فضای اینستاگرام ظاهر شده و به دنبال برانگیختن ایده زیبا شدن از طریق تبلیغات مختلف است. در واقع موضوع پرخوری و تبلیغات توسط پیچ و تستر غذا در اینستاگرام موضوع قسمت اول این مجموعه است.

وی افزود: تسترهای مواد غذایی در تلاش هستند تا بر زندگی روزمره فالوورهای خود تأثیر بگذارند، آنها را بیش از حد معمول به رستوران ها یا خواربارفروشی ها هدایت کنند و مصرف غذا را سرگرمی جذاب و اقتصادی کنند. زیرا در زندگی مدرن، تغذیه شاید مقرون به صرفه ترین و مقرون به صرفه ترین سرگرمی بیشتر افراد جامعه باشد.

کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند «خانه ای در خیابان» ادامه داد: در هر قسمت از این مجموعه از طریق یک راوی سعی می کنیم وضعیت فضای مجازی و بروز ناهنجاری ها در میان انواع تبلیغات را توضیح دهیم. این مستند وارد فضایی می شود که قصد کاوش، تحلیل و نقد آن را دارد و سعی کرده ایم به صورت مستقیم و از طریق یکی از دست اندرکاران داستان، وضعیت این فضا را شرح دهیم.

وی ادامه داد: موضوع قسمت اول این مجموعه، تقابل و تقابل دو رویکرد در فضای مجازی است. در یک خط روایی سریال های مربوط به صفحات تبلیغاتی برای غذا خوردن و تبلیغ فست فود و غذای رستورانی و در داستانی دیگر صفحات مربوط به تبلیغات لاغری، لاغری، تناسب اندام و … وجود دارد که متناقض هستند. من با هم زندگی میکنم

اسماعیل حاجی حیدری افزود: قسمت اول این مجموعه در جهان بینی خود سعی دارد انسان مدرن را در فضای تنگ و تلاطم بین دو قطب مثبت و منفی به تصویر بکشد. تبلیغات در صفحات مختلف رستوران ها و تسترهای غذا از یک طرف باعث تمایل افراد به خرید و هوس لذت و وسوسه می شود و از طرف دیگر آنها را مجبور به خرید محصولات و خدمات پزشکی مرتبط با کاهش وزن، زیبایی و تناسب اندام می کنند. آنها را خرج کنند.

وی افزود: مصرف مواد غذایی به عنوان یک محصول پر سود تاثیر بسزایی بر سلامت جامعه دارد، متاسفانه رستوران ها و غذاخوری ها بیشتر تلاش خود را بر افزایش تقاضای غذا متمرکز کرده اند تا نگرانی های بهداشتی. در چنین شرایطی، بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیماری‌های قلبی عروقی پس از حادثه در ایران به عنوان عامل اصلی مرگ و میر ایرانیان شناخته می‌شود و سالانه بیش از 300 هزار ایرانی جان خود را از دست می‌دهند. با این توضیحات ایده شکل گیری این مجموعه مستند قابل توجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید