خانه نوسانی عجیب ساپینتو در استقلال

خانه نوسانی عجیب ساپینتو در استقلال

تیم فوتبال استقلال هفته اول فصل جدید لیگ برتر را با شکستی غیرمنتظره برای هواداران خود به پایان رساند. البته آبی های پایتخت بدشانسی زیادی هم برای این دیدار به ارمغان آوردند. از غیبت برخی از ستاره های این تیم به دلیل محرومیت، مصدومیت و سایر موانع برای برگزاری بدون هوادار بازی در ورزشگاه آزادی که باعث شد استقلال در اولین دیدار مقابل یکی از مدعیان اصلی خود در تهران بدون هواداران به میدان برود. قهرمانی را به دست آورد و در نهایت 3 امتیاز این دیدار را از دست داد

بر همین اساس در این دیدار ساپینتو در حالی استقلال را شکست داد که در سمت راست زمین با مصدومیت صالح حردانی، این تیم بدیهی است در این دیدار مشکلات زیادی داشت و در غیاب رضا میرزایی، مدافع راست تیم ملی، انتظارات استقلال و سرمربی این تیم هرگز نتوانستند به این نتیجه برسند، تا اینکه یاماگا که در پست جناح راست و یک خط جلوتر از میرزایی استقلال را همراهی می کرد، نتوانست عملکرد درخشان فصل گذشته خود را تکرار کند و به همین دلیل بود. یکی از ناکامی های استقلال در بازی با سپاهان را نام برد.

اما مهم ترین نکته ای که از هفته دوم رقابت های لیگ برتر ذهن هواداران این تیم را برای دیدار با ملوان به خود مشغول کرده این است که آیا حردانی قطعا به این دیدار می رسد یا خیر. بر این اساس شنیده های من از تمرینات استقلال نشان می دهد که این بازیکن فرعی پس از رفع مصدومیت مشکلی برای همراهی تیمش در دیدار مقابل ملوان نخواهد داشت و این بستگی به تصمیمات فنی سرمربی پرتغال دارد که آیا برنامه دارد. از این بازیکن در تیمش استفاده می کند یا نه علاوه بر این حردانی دو روز پیش با ثبت تاریخ، آمادگی خود را برای حضور در زمین اعلام کرد و به احتمال زیاد در بازی پنجشنبه جانشین میرزایی خواهد شد.

این در حالی است که در صورت بازی همزمان میرزایی با حردانی، بازیکن فصل گذشته سپاهان در این دیدار خط مقدم استقلال را همراهی می کند و جایگزین یمگا می شود، البته اگر در بازی های بعدی مجبور به بازی با کایدی در سمت چپ زمین باشد. محبی در صورت بازی استقلال می تواند آبی پوشان را در سمت راست منطقه هجومی این تیم همراهی کند تا حضور بازیکنانی مانند یاماگا (که بازیکن ارزان قیمتی نیست) و میرزایی سخت شود.

لازم به ذکر است که با امضای رسمی بازیکنانی مانند محبی و کایدی و ورود ITC برای این دو بازیکن و همچنین بازگشت رسمی مرادمند و یزدانی، دست ساپینتو برای تیمش در انزلی بازتر شده است اما به نظر نمی رسد سرمربی پرتغال قصد دارد از این مردان در ترکیب اصلی خود استفاده کند. چرا که از یک طرف این افراد در کارهای تاکتیکی در روزهای اخیر در کنار این تیم حضور نداشتند و زمان زیادی طول می کشد تا در ترکیب این تیم قرار بگیرند و از طرف دیگر بازیکنانی مانند کایدی و یزدانی مدت زیادی است که از نظر شرایط بدنی برای رسیدن به آمادگی مطلوب برای همراهی استقلال در مسابقات تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید