خانواده های دارای دو معلول در استان قزوین صاحب خانه می شوند

وی گفت: اعتبارات استانی سازمان اجتماعی استان در سال 1400 نسبت به سال 93 4 میلیارد افزایش یافته و برآورد اولیه حاکی از افزایش 6 میلیاردی اعتبارات استانی در سال جاری است که 38 میلیارد تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در محدوده مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان 30 میلیارد برای احداث مرکز جامع توانبخشی و ساختمان اداری بهزیستی در نظر گرفته شده است که از سال 96 به بهره برداری می رسد. اواخر سال 1402

وی بیان کرد: در بحث اعتبار ملی در سال گذشته 47 درصد افزایش داشتیم که نسبت به سال 1398 رشد بسیار خوبی داشتیم و بی شک امسال رشد چشمگیری خواهد داشت.

استفاده از ظرفیت گروه های جهادی برای ساخت مسکن

دهباشی پور درباره رشد چشمگیر ساخت و ساز مسکن گفت: ساخت مسکن افراد دو معلولیتی در استان قزوین امسال به پایان می رسد و همه جوامع هدف تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: سهمیه ساخت مسکن امسال در منطقه 477 واحد مسکونی است و رایزنی هایی برای تسهیل و تسریع در اجرای فعالیت ها انجام شده است. همچنین در بحث مسکن از ظرفیت گروه های جهادی به عنوان پیمانکار دائمی استفاده می شود.

این مسئول گفت: متأسفانه در حوزه نابینایان شاهد هستیم که عامل بیماری های ژنتیکی نسبت به حوزه آسیب شنوایی بیشتر است، به همین دلیل غربالگری ژنتیکی بسیار مهم است.

وی از بکارگیری 16 معلول در ادارات بهزیستی استان قزوین خبر داد و گفت: سن کم برای نابینایان برای فراگیری مهارت های فردی در حوزه استقلال بسیار موثرتر از سالمندی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید