خبری برای بازی های آسیایی هانگژو موکول نشد/ امسال سال مهمی برای چین در عرصه ورزش است.

ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803065

با تشکر از حمایت ارزشمند مقامات ایرانی از المپیک زمستانی

سفیر چین گفت: خبری از تعویق بازی های آسیایی هانگژو نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تکریم و بدرقه کاروان اسکی ایران به المپیک زمستانی با حضور وزیر ورزش و جوانان و چانگ هوآ سفیر چین برگزار شد.

چانگ هوآ در این مراسم گفت: «از حضور در اینجا بسیار خوشحالم. هفته آینده المپیک بهار و زمستان ما است. سال گذشته برای المپیک پکن کاملا آماده بودیم.

وی در خصوص تحریم بازی‌های المپیک زمستانی در برخی کشورها افزود: برخلاف دیدگاه برخی کشورها در مورد تحریم دیپلماتیک، در هفته‌های اخیر شاهد مخالفت مقامات ایرانی و برخی کارشناسان بوده‌ایم که با سیاسی شدن المپیک مخالف هستند و از ایرانیان تشکر می‌کنم. مسئولان برای این حمایت ارزشمند.»

سفیر چین با اشاره به آمادگی های ویژه کشورش برای المپیک زمستانی گفت: در حال حاضر اپیدمی بیماری عروق کرونر در کشورها پایان نیافته و سویه اومیکرون شیوع پیدا کرده است. ما قصد داریم در طول بازی های المپیک پکن در سال 2022 از این امر جلوگیری کنیم. کمیته سازماندهی با IOC و IPC برای توسعه پروتکل های بهداشتی هماهنگ شده است. با اتخاذ تدابیر ایمن می توان یک محیط امن و مطمئن در پکن ایجاد کرد. دیدیم که کارکنان کمیته بین المللی المپیک و که اعلام کردند پکن امن ترین شهر دنیاست و امیدواریم ورزشکاران ایرانی در سلامت کامل باشند و امنیت همه ورزشکاران در این شهر تامین شود.

چانگ هوآ با تاکید بر رویدادهای آینده کشورش گفت: امسال سال مهمی برای چین در زمینه ورزش است. زیرا علاوه بر برگزاری المپیک زمستانی، بازی های زمستانی هانگزو و مسابقات جهانی دانشجویان را خواهیم داشت. هنوز راه زیادی تا بازی های آسیایی باقی مانده است، ابتدا با قدرت تلاش می کنیم تا المپیک زمستانی 2022 را برگزار کنیم و سپس از این تجربه برای بازی های آسیایی 2022 استفاده کنیم.

سفیر چین در پاسخ به سوالی درباره احتمال به تعویق افتادن بازی های آسیایی گفت: تاکنون خبری مبنی بر تعویق بازی های آسیایی هانگژو منتشر نشده است و شنیده ام که ایران کاروان بزرگی را برای این بازی ها اعزام می کند. قاره

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید