خبر جدید از لغو یارانه های 300 و 400 هزار تومانی

خبر جدید از لغو یارانه های 300 و 400 هزار تومانی

همانطور که توسط اظهارات کارکنان مشهود است، طراح کاتالوگ الکترونیکی احتمالا در ماه سپتامبر منصوب خواهد شد. به نظر می رسد دولت تحت فشار مجلس به این سمت سوق داده شده و همچنان ترجیح می دهد یارانه های 300 و 400 هزار تومانی پرداخت کند.

بر اساس خواسته مردم بهارستان، دولت باید پرداخت یارانه نقدی را متوقف کند و در عوض اقلام محدودی را برای چهار کالای اساسی الکترونیکی توزیع کند و قیمت این کالاها براساس شهریور ماه سال گذشته باشد.

بر این اساس در هفته های اخیر دولت و مجلس جلسات مختلفی را در سطح کارشناسی و رسمی برای رسیدگی به ابعاد مختلف این موضوع برگزار کرده اند. این در شرایطی است که نظر مردم نشان می دهد یارانه نقدی را به کالابرگ ترجیح می دهند.

فشار مجلس بر دولت

محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس، سوم مردادماه سال جاری در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اینکه افزایش قیمت روزانه بیداد می کند در حالی که کالاهای اساسی باید بر اساس قیمت های شهریور 1400 باشد تا به دهک های پایین جامعه برسد، تاکید کرد: موضع مجلس حفظ قیمت سبد خانوارها از طریق کالا مطابق با شهریور سال گذشته است.

رئیس مجلس همچنین اعلام کرد که تصمیمی از سوی سران قوا برای لغو این مصوبه وجود ندارد.

آخرین وضعیت کوپن الکترونیکی

این در حالی است که سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در تازه ترین اظهار نظر خود درباره آخرین وضعیت ارائه کالاهای الکترونیکی به جای یارانه نقدی به مردم گفت: وزارت رفاه قول داده است که پیشنهاد رسمی کاتالوگ الکترونیکی را در شهریورماه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کند.

وی بیان کرد: مقرر شده با توجه به اجرای آزمایشی و آزمایشی در برخی نقاط کشور، مشکل این طرح رفع و سپس برای گسترش آن به کل کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی به زمان معرفی کالابرگ به مردم اشاره کرد. به نظر می رسد نتیجه این موضوع در شهریور ماه مشخص و اعلام شود.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها نیز در پاسخ به پرداخت یارانه نقدی یا کالایی بعدی تا ابلاغ رسمی، گفت: یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می شود و هنوز ابلاغ نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید