خبر خوب برای معلمان در مورد زمان اجرایی شدن رتبه بندی معلمان

خبر خوب برای معلمان در مورد زمان اجرایی شدن رتبه بندی معلمان

علیرضا پاک فطرت در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش گفت: ما وزارت آموزش و پرورش را مادر و بدنه همه وزارتخانه ها و وزارتخانه های کشور می دانیم. بازی غیر قابل تعویض و غیر قابل تعویض است.

نماینده مردم شیراز و زرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم پیشرفت هر جامعه و کشوری در گرو آموزش و پرورش آن کشور است و در واقع مجلس یازدهم توجه ویژه ای به این موضوع داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: مجلس یازدهم طرح رتبه بندی معلمان را که مدت ها مغفول مانده بود دنبال کرده و برای رسیدن به نتیجه تلاش می کند.

پاک فطرت گفت: پیش بینی ما این است که موضوع رتبه بندی معلمان برای اجرا تا پایان بهمن ماه یا قبل از سال جاری به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور همواره بر نظام هماهنگ پرداخت عادلانه تاکید داشته و قول داده است لایحه تحول نظام پرداخت مردمی را تهیه و تقدیم مجلس کند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: معتقدیم دستمزد باید بر اساس کارایی، سختی و ارزش کار باشد و تعیین دستمزد صرفا بر اساس زمان کار باعث کاهش انگیزه و کیفیت کار می شود.

پاک فطرت با بیان اینکه باید نخبگان را در آموزش و پرورش مشارکت دهیم، افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری معلمان باید از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

وی ادامه داد: آسیب شناسی مشکلات آموزشی باید در اولویت کار کارکنان این دستگاه باشد تا بدانند چرا در این مقطع قرار داریم و برای برون رفت از آن به چه راهکارهایی نیاز داریم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: کمی سازی آموزش و ارزیابی عملکرد دانش آموزان آفت بزرگ آموزش و پرورش است و باعث نابسامانی تحصیلی و حتی گاهی افت تحصیلی می شود.

فطرت مجددا یادآور شد: مسائل آموزشی باید محور اصلی فعالیت های آموزشی فارسی باشد تا دانش آموزان با اخلاق، فعال و فداکار به ارزش های اسلامی در جامعه آموزش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید