خبر خوش از مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای ساکنان شرقی ترین نقطه ایران


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880390

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرودگاه سراوان از نظر جغرافیایی در معرض وزش باد شدید است و باند فرودگاه در این زمینه تغییر کرده و به زودی شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته اشرامون، توسعه فرودگاه ها و افزایش شرکت های هواپیمایی نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی منطقه دارد و پیش درآمدی برای اجرای پروژه های زیربنایی در منطقه جنوب شرق کشور و ایجاد و تکمیل زیرساخت ها است. از جمله پروازهای بین المللی، گسترش فرودگاه، تلاش برای برقراری پرواز به نقاط مختلف کشور و برقراری پرواز در فرودگاه سراوان مرزی از اولویت های اصلی است.

سراوان یکی از شهرهای مهم و استراتژیک سیستان و بلوچستان است که در حوزه بهره برداری از فرصت های بی نظیر مرزی نفوذ زیادی دارد.

فرودگاه سراوان در سال 1385 پس از اتمام عملیات اجرایی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت اما در سال 1387 پروازهای مسافری این فرودگاه لغو شد و مردم چهار شهر سراوان، گلشن، سیب، سوران و مهرستان از خدمات پروازی محروم شدند.

فعال شدن مجدد فرودگاه سراوان با توجه به نیاز روزافزون مردم منطقه تاثیر بسزایی در ارتقای سطح سلامت و دانش شهر خواهد داشت و شهروندان این منطقه منتظر اقدامات لازم از سوی مسئولین جهت راه اندازی مجدد جهت بهره مندی از خدمات بهتر

تحقق سرمایه گذاری ها، رونق گردشگری، توسعه حمل و نقل و ورود و خروج مسافران داخلی و خارجی، افزایش پروازها و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و افغانستان.

پروازهای فرودگاه سراوان برقرار است

کاپیتان شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص افتتاح فرودگاه سراوان گفت: در حال حاضر فرودگاه نظامی این فرودگاه ایجاد شده و در آینده نزدیک پروازهای مسافری نیز از این فرودگاه توسط آن ها انجام خواهد شد. رعایت الزامات مطابق با استانداردهای فرودگاهی فرودگاه ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: فرودگاه سراوان از نظر جغرافیایی در معرض وزش باد شدید است که برای هواپیما خطرناک است.

تعیین خطوط پروژه درخواستی شهروندان سراوانی

حسین اسماعیل زهی; نماینده مردم خاش گفت: فرودگاه سراوان برای توسعه باند فرودگاه بین وزارت راه و شهرسازی و سپاه تفاهم نامه دارد و هماهنگی هایی با شرکت های هواپیمایی مختلف برای برقراری پرواز از این فرودگاه در آینده انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم فرودگاه سراوان به زودی به بهره برداری برسد، هرچند این فرودگاه در سال های اخیر افتتاح شد، اما به دلیل کوچک بودن باند، مورد استفاده هواپیماهای بزرگ قرار نگرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توسعه باند در آینده شاهد تقاضای هواپیماهای بزرگ در این خواهیم بود
ما فرودگاه خواهیم بود.

اسماعیل زهی با اشاره به بهره مندی سراوان از ظرفیت مسافری اظهار داشت: انتظار داریم جمهوری اسلامی ایران پروازهای این فرودگاه را افزایش دهد و از ظرفیت فرودگاه خاش به عنوان فرودگاه دفاعی استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید