خبر خوش از وزیر نفت برای فروش نفت

ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784901

وزیر نفت گفت: خوشبختانه در بحث فروش نفت با استفاده از ظرفیت موجود موفقیت های خوبی حاصل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد اوجی وزیر نفت امروز (25 آبان) در نشستی با رئیس و دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از حمایت اعضای کمیسیون انرژی از وزارت نفت در خصوص این موضوع تشکر می کنم. 83 روز گذشته.”

وی ادامه داد: در این مدت هم من و هم معاونانم در جلسات متعدد کمیته های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون انرژی حضور داشتیم و در مقابل نمایندگان پاسخگو بودیم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه توصیه من به معاونانم حفظ روحیه تعامل با نمایندگان است، تصریح کرد: این جلسات باید ادامه داشته باشد و از نظرات نمایندگان بهره ببریم.

اوجی ادامه داد: خوشبختانه در بحث فروش نفت با استفاده از ظرفیت موجود موفقیت های خوبی حاصل شده است.

ما مذاکرات را متوقف نکرده ایم

وی با بیان اینکه فعالیت های خوبی در حوزه سرمایه گذاری آغاز شده است، گفت: آماده عقد قراردادهای خوبی در بخش نگهداری نفت و گاز هستیم. این فعالیت ها نشان می دهد که ما منتظر مذاکره نبوده ایم.

وزیر نفت به موضوع سوخت زمستانی پرداخت و افزود: زمانی که وزارت نفت را تحویل گرفتیم، دیدیم که با کسری 40 میلیون مترمکعبی گاز مواجه بودیم اما با همکاری شرکت ملی گاز ایران و تعداد زیادی از آن. در جلسات امروز، ذخایر سوخت زمستانی ما نسبت به سال گذشته بهتر شده است.» و با اقدامات انجام شده، امیدواریم که زمستان را به خوبی پشت سر بگذاریم.

اوجی به موضوع حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اشاره کرد و گفت: این حمله می توانست به یک بحران بزرگ تبدیل شود که خوشبختانه با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی این مشکل در اسرع وقت برطرف شد. از جمله ایستگاه های رادیویی مختلف. آنها در این موفقیت نقش داشتند. توطئه ای که بحران را ایجاد کرد خوشبختانه خنثی شد.

ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی شهرت خوبی داریم

وی همچنین به مسئولیت های اجتماعی نفت اشاره کرد و گفت: در حوزه مسئولیت های اجتماعی شایستگی خوبی داشته ایم و با برنامه ریزی های انجام شده نقش وزارت نفت در این زمینه پررنگ تر خواهد شد.

وزیر نفت همچنین به موضوع تحویل قیر رایگان به دستگاه های ذیربط اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا سهمیه بندی و حواله ها نیز توزیع شده است که امیدواریم به سرعت تکمیل شود.

اوجی به موضوع مدیریت منابع انسانی وزارت نفت اشاره کرد و افزود: 10 هزار پست سازمانی که در گذشته حذف شده بودند احیا شدند. همچنین امتیازات خوبی برای نیروهای موقت برای جبران حقوق و دستمزد در نظر گرفتیم. در اسرع وقت نیروهای جانباز 100 درصد را به صورت موقت و برای مدت معین جذب می کنیم و برای ایثارگران نیروهای قراردادی با دولت برنامه ریزی می کنیم تا وضعیت آنها مشخص شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع دیپلماسی انرژی گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده، مذاکراتی با ترکمنستان انجام شده و اتفاقات خوبی در زمینه فروش نفت رخ داده است.

وزیر نفت با بیان اینکه سرمایه گذاری در نفت و گاز بسیار مهم است، گفت: امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث بودجه سال آینده و برنامه هفتم سرمایه گذاری در این صنعت تسریع شود. “

ما در تلاش هستیم تا ظرفیت تولید پالایشگاه را افزایش دهیم

اوجی افزود: همچنین پیگیر بحث افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه هستیم و منتظر دریافت مجوز برای افزایش 300 هزار بشکه ای ظرفیت پالایشگاه هستیم.

وی همچنین به موضوع تولید گاز اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی خوب شرکت ملی نفت ایران، میدان های پارس شمالی و کیش به بهره برداری می رسد و سایر میادین پارس جنوبی برای افزایش تولید گاز تکمیل می شود. گاز، زیرا اگر این اتفاقات در بحث گاز رخ ندهد در سال های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وزیر نفت در پایان سخنان خود با بیان اینکه شکایات را به درستی می پذیریم، اما هم بنده و هم معاونانم در حال تلاش هستند، گفت: قول می دهیم با تلاش و توکل به خدا مشکلات را حل کنیم زیرا معتقدم اگر کار برای خداست ما نیز برکت خواهیم داشت.

سپرده گذاری حدود 7.8 میلیارد دلاری از بخش پتروشیمی در سامانه نیما

وی گفت: در حوزه پتروشیمی نیز حدود 7.8 میلیارد دلار در سامانه نیما سپرده گذاری کرده ایم که بیش از تحقق ما برای سپرده گذاری در سامانه نیما است.

وزیر نفت افزود: در بحث سوخت زمستانی، همکارانم به صورت شبانه روزی کار می کنند تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم، اما هدفم این است که در بودجه به وزارت نفت کمک کنم تا سرمایه گذاری هایی که نیاز به سرمایه گذاری دارد را بررسی کنیم. در صنعت.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید