خبر خوش برای بازنشستگان و بیمه شدگان

خبر خوش برای بازنشستگان و بیمه شدگان

شرکت LLC به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیمه شدگان و مستمری بگیران، شرایط دریافت مستمری را بررسی می کند و پس از تایید احراز شرایط قانونی، نسبت به پرداخت مستمری به این دسته از افراد اقدام می کند.

بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از اعتبارات و اعتبارات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

در جلسه هماهنگی سازمان های بیمه گر اصلی به همت سازمان بیمه های اجتماعی که با حضور مدیران عامل سازمان بیمه سلامت و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح پس از تبادل نظر مدیران برگزار شد. و کارشناسان سازمان های بیمه گر اصلی، در زمینه بهره مندی بیمه شدگان از وام و تسهیلات صندوق کمک، برای بیماران خاص و صعب العلاج تفاهم نامه هایی منعقد شد.

بر این اساس مقرر شد اطلاعات بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در اختیار صندوق مددکاری بیماران خاص و صعب العلاج قرار گیرد و بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز از مزایای این صندوق برخوردار شوند.

در این جلسه میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، همکاری بین سازمان های بیمه گر اصلی را نیاز جدی و بستری برای ارتقای خدمات رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: همکاری و تبادل اطلاعات در سطوح مختلف سازمان تامین اجتماعی. سازمان های بیمه گر اصلی منجر به ارتقای سطح خدمات رسانی می شود و انتظار می رود جلسات هماهنگی این سازمان ها به صورت مستمر و با دستور کار مشخص برگزار شود.

محمدمهدی نشی، مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیز در این نشست گفت: همکاری در حوزه طرح پزشک خانواده و همچنین ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج از زمینه های مهم همکاری این سازمان است. سازمان های بیمه گر بزرگ و امیدواریم نتیجه جلسات هماهنگی ارائه خدمات مناسب تر به بیماران باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیر احمدی مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز گفت: در زمینه ارائه خدمات به بیماران خاص و استفاده پرسنل نیروهای مسلح از خدمات درمانی. نیروها و خانواده های آنها به ویژه در زمینه بیماری های خاص و صعب العلاج اقدامات مختلفی در سازمان خدمات درمانی در حال انجام است و نیروهای مسلح در حال انجام است و آمادگی داریم با سایر سازمان های بیمه گر بزرگ در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشیم.

صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سومین روز آبان ماه 1401 با پوشش 27 بیماری خاص و صعب العلاج و با تزریق بودجه 5000 میلیارد تومانی افتتاح شد.

به گفته معاون بیمه سلامت ایران، این صندوق برای اولین بار بر اساس بند «ن» تبصره 17 قانون برنامه بودجه سال 1401 تأسیس شد و اساسنامه صندوق در تاریخ 27 به تصویب هیأت وزیران رسید. شهریور 1401 و پس از تشکیل شورای سیاسی در وزارت بهداشت برای تشکیلات اجرایی این صندوق و ریاست این شورا به ریاست وزیر بهداشت و ترکیبی از معاونان وزارت بهداشت، سازمان های بیمه گر و نمایندگان کمیسیون تشکیل شد. بهداشت و درمان شورای اسلامی راه اندازی شد.

بر اساس اساسنامه مذکور، اعلام فهرست بیماری های تحت پوشش این صندوق و همچنین تدوین بسته های خدماتی وزارت بهداشت در چند مرحله انجام می شود. تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاقی، دیالیز خون، بیماری های موکوپلی ساکاریدوز، بیماری بال پروانه ای، SMA نوع یک، دو و سه، بیماری CF، اوتیسم، گروه سرطانی همه طیف، بیماری های قلبی عروقی، پیوند سلول های بنیادی، پیوند کلیه، پیوند خون و سلول های بنیادی پیوند کبد، پیوند قلب و پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه، بیماری‌های روانی مزمن، صرع مقاوم به درمان، بیماری پارکینسون و ناشنوایی شدید بیماری‌هایی هستند که در مرحله اول شناسایی و خدمات رسانی شدند. برای آنها این کار به تدریج تحت صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج انجام می شود.

در مورد هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج پس از راه اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج نیز باید گفت که در ادارات دولتی خدماتی که بیماران دریافت می کنند تحت پوشش بیمه و صندوق 90 ​​تا 100 درصد است که شامل سه جزء بر اساس اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بیمه پایه ای که بیماران تا کنون داشتند به قوت خود باقی است و تعهدات بیمه پایه کاهش نمی یابد. همزمان پوشش بیمه تکمیلی معرفی و پوشش صندوق بیماری های خاص و لاعلاج به پوشش های قبلی اضافه می شود.

22 اردیبهشت ماه وزیر بهداشت از افزایش اعتبار این صندوق خبر داد و گفت: سال گذشته صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج زیر نظر سازمان بیمه سلامت راه اندازی شد تا حمایت مالی از افراد صعب العلاج انجام شود. بیماران. بنابراین بیماران لاعلاج می توانند با ارائه مدارک پزشکی تحت پوشش این صندوق قرار گیرند. سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان از سوی مجلس برای ایجاد این صندوق در نظر گرفته شد و امسال این رقم به 7 هزار میلیارد تومان رسید.

رئیس کل سازمان تامین اجتماعی گفت: عدم تعادل منابع و مصارف و انباشت بدهی های ملی از مهم ترین مشکلات تامین اجتماعی است و نباید کمتر به این مسائل توجه کرد.

در مراسمی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس عامل سازمان تامین اجتماعی، اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و جمعی از معاونین از مدیران ارشد این سازمان، یوسف نوری به عنوان عضو جدید هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی معرفی شد. در این مراسم علاوه بر تجلیل از سیدعلی موسویجام رئیس سابق هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی، فرهاد ثلاث به عنوان رئیس جدید هیات نظارت این سازمان معرفی شد.

علیرضا عسگریان معاون رفاهی و اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: تامین اجتماعی بزرگترین نهاد اجتماعی در کشور و خاورمیانه و بازوی توانمند کشور و نظام است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی با تاکید بر اینکه در صورت وفادار و متعهد بودن مدیران به اهداف و برنامه ها، ساختارها موثر خواهند بود، گفت: در ساختار سازمان تامین اجتماعی که ساختاری است به خدمات رسانی به مردم و ارائه خدمات متنوع با عملیات مالی سنگین و پیچیده ای که برای بیش از نیمی از جامعه ارائه می کند، هیئت مدیره و هیئت نظارت جایگاه بسیار مهمی دارند.

وی افزود: برای تحول در سازمان تامین اجتماعی باید همدلی عمیقی بین هیات مدیره و هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی وجود داشته باشد. هيأت نظارت چشم چشم است كه بايد به عملكرد سازمان احترام كامل داشته باشد و اين منافاتي با همدلي هيأت نظارت و هيئت مديره با مديريت سازمان ندارد. برای تحقق این موضوع در حال برنامه ریزی و اصلاح در عملکرد هیئت های نظارت هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه راهبردی این وزارتخانه در حال تدوین است. برنامه های 12 سال گذشته را بررسی کردیم و متوجه شدیم که بخش قابل توجهی از برنامه ها و آیین نامه ها در این سال ها تکرار شده و بروکراسی سنگین اداری موجود مجموعه را تحت تاثیر قرار داده و اراده مردم را سلب کرده است. در بسیاری از موارد برنامه های بسیار خوبی تدارک دیده شده، اما پیگیری کافی برای اجرای این برنامه ها انجام نشده است. ما باید گذشته را به دقت مطالعه کنیم و از تجربیات گذشته بهترین استفاده را ببریم تا بهترین برنامه را برای تحول ایجاد کنیم.

عسگریان افزود: هیات مدیره و هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی اعضای خود را تشکیل داده اند و انتظار داریم این هیات ها موثر باشند. ترکیب مدیریت و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی بسیار امیدوارکننده است و امیدواریم عملکرد موفق این مجموعه موجب تحول در خدمات سازمان شود.

بر اساس این گزارش، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از زحمات و تلاش های سیدعلی موسوی جم رئیس سابق هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد و برای فرهاد ثلاث آرزوی موفقیت کرد.

موسوی همچنین با اشاره به سوابق یوسف نوری عضویت وی در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را فرصتی جدید برای خدمت به جامعه تحت پوشش این سازمان دانست و انتصاب وی را تبریک گفت.

خدمات بهتر سازمان تامین اجتماعی

موسوی با بیان اینکه امسال تمایل به بهبود فعالیت های سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، اظهار داشت: پیش بینی ما این است که در آینده شاهد شرایط بهتری در خصوص ارائه خدمات تامین اجتماعی به اقشار مختلف جامعه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید