خبر خوش برای دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان

میشم لطیفی در پاسخ به این سوال که آیا فرمول و نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر می کند یا خیر؟ وی گفت: پیشنهاد اجرای این تغییرات از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده و در این زمینه بحث هایی صورت گرفته است.

وی افزود: البته روش منطقی و صحیح این است که میانگین حقوق بالای 30 سال مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان و البته بر اساس نرخ روز باشد. در گذشته از آنجایی که محاسبه این عدد برای همه مستمری بگیران از نظر فنی مشکل بود، میانگین دو سه سال اخیر در نظر گرفته می شد. اما الان با پیشرفت تکنولوژی این امر می تواند آسان شود، البته باید دید که قانون این اجازه را می دهد؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این راستا پیشنهادی ارائه می کرد و در برنامه هفتم گنجانده شد.

در ماده 67 لایحه برنامه هفتم توسعه که اخیراً مطرح شد، آمده است: «میزان مستمری در کلیه صندوق ها و سازمان های بازنشستگی از سال اول برنامه 30 درصد متوسط ​​حقوق یا حقوق ماهانه مشروط به کسر توسط شخص است. در پنج سال اخیر پوشش بیمه ای ضرب سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر اینکه میانگین ارزش فوق از 35 سال بیشتر نباشد. به حقوق یا مستمری محاسبه شده فوق معادل نیمی از مجموع قدر مطلق درصد افزایش ضریب سالانه حقوق یا دستمزد در سه سال اخیر اضافه می شود.

در صورت تصویب این ماده از برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین حقوق پنج سال اخیر محاسبه و البته درصد افزایش ضریب سالانه سه سال اخیر نیز به آن اضافه می شود. آنها آی تی. این در حالی است که نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان در ماده «82» قانون برنامه ششم، میانگین درآمد دو سال اخیر دارای کسر مستمری است.

همانطور که موسوی اعلام کرد، برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری، افزایش در سال 1402 معادل 21 درصد مستمری پایان اسفند 1401 به اضافه مبلغ ثابت 2507880 ریال خواهد بود.

رئیس عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای حمایت از معیشت مستمری بگیران، مزایای جانبی مستمری بگیران در سال جاری افزایش چشمگیری داشته و میزان کمک هزینه مستمری بگیران و مسکن مستمری بگیران و مستمری بگیران 21 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که حقوق پایه کارگران سال 1402 در آخرین جلسه شورای عالی کار در سال 1401 بدون احتساب مزایا و بدون سابقه حداقل پنج میلیون و 308 تومان تعیین شد.

در حالی که طی روزهای اخیر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که روند پرداخت حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران این سازمان طبق روال معمول و اعلام قبلی از 30 اردیبهشت ماه با افزایش حقوق آغاز شده است، امروز در اخباری پایگاه اطلاع رسانی دولت از اعلام افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی معاون اول خبر داد.

همانطور که اعلام شد از تاریخ 1/1/1402 کلیه مستمری های سابقه کار، مستمری های از کارافتادگی و مستمری های عمومی بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال 1401 برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به مبلغ چهل و یک میلیون و هفت نفر تعیین شد. یکصد و نود و هفت هزار و پانصد (41.797.500) ریال و مشمولان ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنها به تناسب سنوات پرداخت حق بیمه تعیین می شود، مستمری آنان در پایان اسفند ماه 1300 به میزان 27 درصد افزایش می یابد.

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت 1402 افزایش می یابد. برای پرداخت مابه التفاوت حقوق فروردین ماه با حقوق فروردین بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

رئیس کل سازمان تامین اجتماعی از معرفی و پرداخت افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان از اردیبهشت ماه خبر داد.

میرهاشم موسوی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت محترم وزیران و در اجرای ماده (96) و ماده (111) قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی مستمری و مزایای اضافی کلیه مستمری بگیران، از کارافتادگان را افزایش می دهد. و مستمری بگیران ارثی بر این اساس میزان مستمری مستمری سابقه کار، ازکارافتادگی و مستمری وراثت عمومی که تا پایان سال 1401 برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و افراد دارای ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه بیست و هفت درصد (۲۷%) می باشد که مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۰۱ افزایش می یابد.

وی افزود: همچنین برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری افزایش در سال 1402 معادل بیست و یک درصد (21%) مستمری آنها در پایان اسفند 1301 به اضافه مبلغ ثابت دو میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه بر اساس توصیه رئیس جمهور برای حمایت از معیشت بازنشستگان، مزایای جانبی مستمری بگیران در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است، گفت: میزان کمک هزینه مستمری بگیران و مسکن مستمری بگیران و بازنشستگان 21 درصد افزایش یافته است. برای کمک هزینه عائله مندی 125 درصد افزایش از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان اعمال شد. کمک هزینه فرزندان تحت تکفل مستمری بگیران و مستمری بگیران نیز حدود 300 درصد افزایش یافته و به ازای هر فرزند از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از پرداخت مانده تعدیل حقوق به مستمری بگیران مشمول این موضوع خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به مانده تعدیل مستمری بگیران مشمول این افزایش تا آغاز اعمال و پرداخت می شود. این سال

وی گفت: بروزرسانی تصمیمات جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده تصمیمات جدید از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در اختیار بازنشستگان عزیز قرار خواهد گرفت و مستمری بگیران و مستمری بگیران عزیز دریافت خواهند کرد. حقوق فروردین طبق روال عادی 20 تا پایان ماه افزایش حقوق دریافت می کنند.

موسوی پرداخت وام قرض الحسنه به مستمری بگیران را از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون 35 هزار متقاضی وام قرض الحسنه و وام این بستگان وجود داشته است. طی چند روز گذشته پرداخت شده است و برای سال 1402 نیز طی روزهای آینده مراحل پرداخت وام به پایان می رسد. سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابعه آن.

دیدگاهتان را بنویسید