خبر خوش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد برای خانواده های دارای دو معلول


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916588

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به طرح مسکن جامع معلولان برای اسکان معلولان اشاره کرد و گفت: از پیگیری پرداخت تسهیلات مسکن به خانواده دو معلول در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، معلولان یک جامعه در بخش های مختلف نیازهای متفاوتی دارند و این نیازها در حوزه هایی مانند خانواده و بستگان، آموزش، رفت و آمد و حمل و نقل، ساختمان ها و فضاها، مشارکت اجتماعی است. و اشتغال، خدمات بهداشتی و درمانی، نگرش سایر افراد جامعه به مشکلاتشان از مهمترین آنهاست.

معلولان اگرچه این دسته از افراد دارای معلولیت جسمی هستند و ممکن است برخی از توانایی های افراد دیگر جامعه را نداشته باشند. اما قطعاً در عوض احساسات و توانایی های آنها بیشتر و بیشتر از دیگران افزایش می یابد.

بنابراین نیازها و مطالبات افراد دارای معلولیت باید توسط نهادهای مرتبط از جمله مؤسسات حمایتی و مراقبتی اجتماعی شناسایی و برای رفع آنها تلاش شود.


2441df72 0602 48b5 b0a5 733a24fef823 خبر خاکستری

یکی از مهم ترین نیازهایی که کمک زیادی به معلولان می کند بحث مسکن و سرپناه است تا این قشر بتوانند مشکلات خود را در زمینه مسکن و البته سرپناه در کنار برخی معایب برطرف کنند.


03c9e1c0 710e 4100 a097 bb05ec0e7e4a خبر خاکستری

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس به طرح جامع مسکن افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: طرح جامع مسکن معلولان طرحی است برای کمک به معلولان برای دریافت مسکن، این طرح. شامل خانواده هایی با دو عضو معلول، افراد و زنان، سرپرستان خانواده و سایر بخش ها می شود

محمد کریم آریا با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اسکان معلولان پیگیری می شود، گفت: برای خانوارهای روستایی دارای دو معلول حدود 150 میلیون تومان و برای خانواده های شهری دارای دو معلول 200 میلیون تومان پرداخت می شود. پرداخت می شود.

وی به شرایط ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت اشاره کرد و ادامه داد: این طرح برای آن دسته از افراد معلولی که مسکن ندارند و دارای مجوز زمین هستند ارائه می شود.


46ad5d49 fedd 4777 8daa fb4d823b37ba خبر خاکستری

وی گفت: 221 سهمیه برای خانواده دو معلول برای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده که پیگیر تحقق آن هستیم.

آریا افزود: امسال 61 میلیارد ریال برای اسکان محرومان اختصاص یافت.

وی به روند ساخت و ساز سپاه پرداخت و ادامه داد: برخی از سپاه ها تعاونی و از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار هستند و ساخت برخی از سپاه نیز در مرحله پایانی است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: از 221 سهمیه ساخت مسکن معلولان در استان حدود 100 مورد از کارهای اولیه آنها انجام شده و در مرحله تکمیل هستیم. مورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید