خبر عجیب از مد نظر پرسپولیسی ها؛ خرید جدید یحیی جنجالی می شود؟!

خبر عجیب از مد نظر پرسپولیسی ها؛  خرید جدید یحیی جنجالی می شود؟!

باشگاه پرسپولیس دیروز اعلام کرد شیرزد تمیروف مهاجم ازبکستانی تیم پاختاکور وارد تهران شده و پس از انجام تست های پزشکی با پرسپولیس قرارداد امضا خواهد کرد.
حضور تمیروف در پرسپولیس گمانه زنی هایی را در مورد زمان فسخ قراردادش با پاختاکور به راه انداخته است که در صورت صحت این موضوع باعث می شود پرسپولیس با بازیکن مورد استفاده خود دچار مشکل شود.

تمام ماجرا به فسخ قرارداد تامیروف برمی گردد. طبق قوانین نقل و انتقالات، بازیکن می تواند به عنوان سهمیه آزاد به لیگ ایران بیاید تا قبل از پایان نقل و انتقالات لیگ برتر، قرارداد خود را با تیم سابقش مشخص کند. اینکه قرارداد با باشگاه سابق به پایان رسیده باشد یا قرارداد بازیکن با باشگاه تمام شده باشد. فصل نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران از 26 دی ماه آغاز شد و تا 23 بهمن ادامه داشت.

در واقع اگر بازیکن خارجی قصد حضور در یک تیم ایرانی را داشته باشد باید قبل از 21 بهمن ماه قرارداد خود را فسخ کرده باشد اما وضعیت قرارداد تامیروف مشخص نیست. این ابهام از آنجا ناشی می شود که تمیروف در هفته های اخیر در اردوی آماده سازی ترکیه با پاختاکور حضور داشته و به نقل از سایت باشگاه، حداقل در دو بازی حضور داشته است. یکی از این بازی ها 30 بهمن و یک هفته پس از پایان نقل و انتقالات پرسپولیس انجام شد.

برای اطلاع بیشتر از زمان فسخ قرارداد تمیرف با مدیر رسانه ای پاختاکور بهزود تماس بگیرید. بهزود در مصاحبه ای تاکید کرد که مهاجم ازبکستانی در تاریخ 19 فوریه (22 بهمن، دو روز مانده به پایان نقل و انتقالات ایران) با پاختاکور فسخ کرد.

بهزود مدعی است که پاختاکور از 14 بهمن در ترکیه بوده و تمیروف در این تیم بوده است. مدیر رسانه ای پاختاکور می گوید حضور بازیکنان بدون قرارداد در اردوی خارجی امری عادی تلقی می شود، اما مشخص نیست که چرا پاختاکور باید برای بازیکنی که تحت قراردادش نیست، او را به اردوی خارجی و حتی در مسابقات ببرد. که در حال آماده سازی باشگاه برای فصل هستند. داره بازی میکنه

تناقض دیگر در اظهارات پاختاکور به آن قسمت از صحبت های او برمی گردد که در آن گفته بود تامیروف در دی ماه به مدیران پاختاکور گفته می خواهد قراردادش را فسخ کند اما این اتفاق نیفتاد! از سوی دیگر پرسپولیس تا هفته گذشته به دنبال مهاجمان دیگری از جمله مهاجم پرتغالی بود و اگر هم می شد، بحثی درباره تامیروف مطرح نمی شد.

به نظر می رسد پاختاکور برخی از حقایق پرونده تامیروف را پنهان کرده و از پرسپولیس می خواهد اطلاعات بیشتری را از فدراسیون فوتبال ازبکستان بخواهد.

مشروح گفتگو با بهزود، مدیر رسانه ای پاختاکور به شرح زیر است:

سوال: سوال رسانه های ایرانی این است که شیرزد تمیرف چه زمانی با پاختاکور فسخ کرد؟

– بهزود: اگر اشتباه نکنم 22 بهمن.

اما در آن زمان تامیروف در اردوگاه پاختاکور در ازبکستان بود. او حتی در مسابقات تدارکاتی هم بازی کرده است. بعد از فسخ قراردادش چطور این کار را کرد؟

– فسخ قرارداد و شرکت در مسابقات تدارکاتی برای حفظ فرم و آمادگی خوب اشکالی ندارد. برخی از بازیکنان ما در ترکیه در بازی های دوستانه شرکت کردند و سپس قرارداد بستند.

* پرسپولیس دقیقا چه زمانی تمیروف را پیشنهاد داد؟

او پاختاکور را به عنوان بازیکن آزاد ترک کرد. شاید پرسپولیس با مدیر برنامه های او تماس گرفته است.

* تامیروف دقیقا چه زمانی به پاختاکور اعلام کرد که می خواهد قرارداد من را فسخ کند؟

– در ژانویه!

در این زمینه چرا تامیروف در ژانویه قرارداد خود را فسخ نکرد و پاختاکور را ترک نکرد؟ چرا همراه تیم به ترکیه آمدید و در تمرینات پیش فصل شرکت کردید؟

– باشگاه این موضوع را با تمیروف در میان گذاشت و سپس قرارداد او را فسخ کرد. وقتی مشخص شد که تامیروف می خواهد به یک لیگ خارجی برود، باشگاه تصمیم گرفت به او اجازه جدایی بدهد.

* این صحبت ها کمی متناقض است. به نظر می رسد قرارداد این بازیکن بعد از 21 بهمن فسخ شده و او تا چند روز پیش نه از ایران و نه تیم دیگری پیشنهادی دریافت نکرده است.

– نه او در مورد پیشنهاد خارجی در ژانویه صحبت کرد. ما نمی دانستیم کدام باشگاه پیشنهاداتی دارد اما او گفت از ایران و کشورهای دیگر پیشنهاد دریافت کرده است.

* پرسپولیس تا هفته گذشته به دنبال جذب مهاجمان بیشتری بود. از جمله مهاجم پرتغالی که در آخرین لحظات حضورش در ایران منتفی شد. از این رو می توان گفت باشگاه ایرانی هیچ برنامه ای برای جذب تامیروف نداشت و اگر چنین می شد به بازیکن پرتغالی نزدیک نمی شد. کمی مشکوک نیست؟

– نمی دانم تمیرف به کدام باشگاه پیشنهاد داده است، اما شنیده ام که از ایران پیشنهاد دارد. او درباره ایران و کشورهای دیگر صحبت می کند.

* به هر حال این اتفاق افتاد و تمیرف به ایران آمد. بیا ادامه بدهیم. پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا با سپاهان همگروه است. آیا این تیم را می شناسید و برای این مسابقات آماده اید؟

– ما سپاهان را خوب می شناسیم، قبلا با آنها بازی کرده ایم. همچنان در حال تماشای مسابقات سپاهان هستیم. آنها در آخرین بازی دربی خود مقابل ذوب آهن به تساوی بدون گل دست یافتند.

*دیگر بازی های لیگ ایران را تماشا می کنید؟

– بله، به خاطر عزیز امانوف بازی های استقلال را هم می بینیم، منظورم رسانه ها و فوتبالدوستان ازبکستان است. سپاهان مربی خوبی دارد که عملکرد بسیار خوبی در این باشگاه داشت.

* آیا می دانستید احتمالا عربستان میزبان مسابقات گروه شما در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود؟

– بله، فکر می کنم عربستان میزبان مسابقات باشد.

* برای میزبانی از عربستان مشکلی ندارید؟

– نه، ما با این موضوع مشکلی نداریم. امیدوارم از نظر برگزاری مسابقات همه چیز خوب باشد.

* به عنوان آخرین سوال؛ آیا ازبکستان هم متقاضی میزبانی لیگ قهرمانان آسیا است؟

من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم.»

دیدگاهتان را بنویسید