خبر عجیب طارمی و جهانبخش

خبر عجیب طارمی و جهانبخش

سرانجام فیفا اعلام کرد کاروان تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی 2022 قطر روز دوشنبه 2 آبان ماه تهران را به قصد حضور در شهر دوحه ترک می کند.

آنچه در این فاصله جالب توجه است، برگزاری دو بازی دوستانه تیم ملی مقابل تیم های ملی نیکاراگوئه و تونس است. با توجه به حضور تعداد زیادی از لژیونرها در باشگاه های خارجی، مطمئنا تیم ملی کشورمان در غیاب لژیونرهای خود در دیدار این هفته مقابل نیکاراگوئه به میدان می رود اما برنامه برای آخرین بازی دوستانه تیم ملی به گونه ای ساخته شده است که تیم ملی لژیونرهای کشورمان که 6 روز مانده به شروع جام جهانی در آنجا حضور دارند، حداقل 48 ساعت مانده به شروع بازی در لیگ های مختلف به قطر رسیده و می توانند ادامه دهند. میدان در تیم ملی حداقل برای دقایقی در دیدار با تونس (چهارشنبه 25 نوامبر).

نکته حائز اهمیت در برنامه های فیفا این است که تیم های باشگاهی قاره اروپا گاهی تا روز دوشنبه 3 آبان ماه بازی دارند و تیم های باشگاهی آنها به میدان می روند.

طارمی و جهانبخش در شب اعزام به قطر به میدان می روند/ ممکن است لژیونرها به بازی تونس برسند!

به عنوان مثال باشگاه پورتو یکشنبه 22 نوامبر در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر پرتغال به مصاف تیم بواویستا می رود. دیداری که مهدی طارمی به احتمال زیاد برای تیمش به میدان می رود و سپس مستقیم راهی قطر می شود. علیرضا جهانبخش نیز در همان روز (یکشنبه 31 آبان) در لیگ برتر هلند با تیم فاینورد مقابل اکسلسیور به میدان رفت. سردار آزمون لورکوزن نیز شنبه 21 نوامبر به مصاف اشتوتگارت خواهد رفت.

لازم به ذکر است؛ دیگر لژیونرهای کشورمان از جمله سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا کولی زاده، صادق محرمی، میلاد و مهرداد محمدی، احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد و دیگر ملی پوشان کشورمان در کمتر از یک هفته مانده به شروع لیگ های خوبی هستند. قهرمانی جام جهانی آنها یک بازی دارند. البته این شامل لژیونرهای فعال در لیگ قطر نمی شود که لیگ آنها زودتر به دلیل میزبانی جام جهانی تعطیل شده بود. بنابراین تقریبا تمامی لژیونرها با پرواز مستقیم و جدا از کاروان اصلی تیم ملی راهی قطر خواهند شد.

باید توجه داشت؛ در دوره های قبلی جام جهانی با توجه به برگزاری این رقابت ها در روزهای پایانی خرداد تا پایان تیرماه، لیگ های فوتبال پس از هفته گذشته و حدود یک ماه مانده به شروع مسابقات به پایان رسید اما این بار لیگ ها تا آخرین روزهای قبل از شروع مسابقات ادامه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید