خبر مهم افزایش حقوق بازنشستگان

خبر مهم افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری اوایل خردادماه در شورای دولت تصویب شد و بر این اساس حداقل دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی که 62 درصد کل مستمری بگیران تامین اجتماعی را تشکیل می دهند تعیین می شود. تا 57.4 درصد افزایش – بر اساس مصوبه شورای عالی کار و حداقل دستمزد و دستمزد کارگران افزایش و حداقل درآمد آنها به پنج میلیون و 580 هزار تومان می‌رسد.

همچنین حقوق بازنشستگان زیر 10 میلیون تومان (32 درصد کل مستمری بگیران تامین اجتماعی) 10 درصد افزایش یافت و 650 هزار تومان کمک معیشت دریافت کردند. مستمری بگیران بالای 10 میلیون تومان (شش درصد کل مستمری بگیران تامین اجتماعی) نیز مشمول 10 درصد افزایش دستمزد می شوند.

این در حالی است که مستمری بگیران بدون حداقل دستمزد معتقدند این افزایش دستمزد مغایر با ماده 96 قانون تامین اجتماعی است. در نهایت با ورود مستقیم رئیس جمهور برای رسیدگی به دغدغه های مستمری بگیران، پیگیری های لازم انجام شد و در نهایت تصمیم گیری به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی سپرده شد و در تاریخ 11 مردادماه بهادری جهرمی سخنگوی دولت آخرین تصمیمات دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان را تشریح کرد. معاون اول با حضور نمایندگان مستمری بگیران، شورای دولت اختیارات خود را برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان به وزرای عضو هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه روز گذشته شورای دولت در تشریح آخرین وضعیت اصلاح حقوق بازنشستگی بازنشستگان گفت: با تاکید رئیس جمهور، اختیارات هیأت وزیران به وزرای عضو هیأت امنای تأمین اجتماعی تفویض شده است. وزرای عضو همچنین اصلاح حقوق بازنشستگی سایر مقاطع بازنشستگی را براساس اختیارات محوله در چارچوب پایداری منابع سازمان تامین اجتماعی به تصویب رساندند.

وی افزود: از آنجایی که برخی از این وجوه به عنوان وجوه انباشته دیده می شود، باید تبدیل به نقد شوند، بنابراین جلساتی با نمایندگان بازنشستگان داشته ایم و پیشنهادات خوبی داده اند و بررسی کرده ایم. هفته آینده جلسه دیگری با نمایندگان مستمری بگیران خواهیم داشت و در همایش ملی آنها که هفته آینده برگزار می شود شرکت خواهیم کرد و اصلاحات بازنشستگی را برای اجرا نهایی خواهیم کرد.

سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان بندی و اجرای این اصلاحیه برای حقوق بازنشستگان گفت: در جلسه ای که هفته آینده با خبرنگاران خواهیم داشت، به طور مفصل به اطلاع خبرنگاران و بازنشستگان خواهیم رساند. تصمیم لازم در این راستا اتخاذ شده است و اجرای تصمیم نیازمند بحث و نشست با بازنشستگان و نمایندگان مردم است که هفته آینده جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

صدور سفارشات جدید در شهریور ماه
همچنین شب گذشته میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان بندی تغییرات احکام مستمری بگیران گفت: با توجه به اینکه فرآیند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب یک سیستم متمرکز برای بازنشستگان؛ بنابراین افزایش جدید و نحوه پرداخت و تامین مالی باید با هماهنگی مراکز اجرایی شود. ما نیاز به زمان داریم و انشاءالله در شهریور ماه احکام جدید صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید