خبر مهم در مورد حقوق بازنشستگی هر روز فقیرتر

خبر مهم در مورد حقوق بازنشستگی  هر روز فقیرتر

بازنشستگی در حالی به مجلس رفته که هنوز در دستور کار نمایندگان قرار نگرفته است، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله موضوعاتی است که سال هاست این بازنشستگان مطرح می کنند.

عسگر برشان دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: درصدد اجرای برنامه ششم توسعه کار هستیم اما پاسخگو نیست. تلاش می کنیم بودجه 89 هزار میلیارد تومانی که در لایحه بودجه به جامعه کارگری وعده داده شده بود را سرمایه گذاری کنیم و نقد کنیم اما هیچ کمکی نمی کند. ما برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان بیمه اقدام می کنیم، برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​اعمال می شود و مستمری بگیران بیمه بلاتکلیف می مانند.

وی ادامه می دهد: در لایحه دولت خطرات زیادی وجود دارد که جامعه کارگری را تهدید می کند که یکی از آنها تبعیض بین مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​و مستمری بگیران تامین اجتماعی است. دوم مالیات بر مستمری بگیران است که تا به حال تجربه نکرده ایم.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اشاره به قانون مالیات مستمری بگیران افزود: کارمندان و مستمری بگیران تامین اجتماعی باید مالیات بپردازند که تورم افسارگسیخته خط فقر را به ده میلیون تن رساند. بر اساس این لایحه، کارگران و بازنشستگانی که بین 5 تا 10 میلیون تن دریافت می کنند باید 10 درصد، حقوق 10 تا 15 میلیون در ماه، پانزده درصد و کسانی که 15 میلیون تن و بیشتر دریافت می کنند باید 20 درصد مالیات بپردازند.

وی گفت: باور نمی کنند فردی که تمام عمر برای رفاه در دوران بازنشستگی زحمت کشیده و برای داشتن پایه بازنشستگی بالا کار کرده است حداقل 200 هزار تن مالیات بدهد. چنین تلاش هایی به هدر رفته است.

برشان با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی بدترین اتفاق ممکن است، گفت: نتیجه حذف ارز دولتی فقیرتر شدن فقرا، آسیب رساندن به نیازهای عمومی و تغذیه جامعه حقوق بگیر است.

وی ادامه می دهد: ما می گوییم حقوق کارگر باید بر اساس اصل 41 قانون باشد. متاسفانه دولت قصد دارد 10 تا 25 درصد افزایش دهد که ربطی به این ماده قانونی ندارد. افزایش تدریجی دستمزد برای افرادی است که دستمزدشان بالاست و با افزایش تورم به تدریج دستمزدشان را افزایش می دهند. افزایش تدریجی حقوق تامین اجتماعی قطعا فاجعه است.

دبیر خانه کارگر اصفهان گفت: ما می گوییم بودجه با انقباض بسته شود، آن وقت دولت مالیات کارمندان و بازنشستگان را بالا می برد؛ در حالی که در این راستا، دولت باید مالیات کارمندان و بازنشستگان را افزایش دهد. در حالی که فشار فقط بر روی جامعه دستمزدی است، زیرا طبق آمار خودشان 62 درصد بودجه سال آینده نسبت به بودجه سال 1400 به سهم مالیات اضافه می شود. در این صورت فشار بر کارگران است زیرا قدرت عنان بر آنها دستمزد در دست آنها به دولت است و قبل از پرداخت مالیات از او می گیرد.

وی ادامه می دهد: برای جلوگیری از رانت می گویند حذف ارز 4200 تن است اما نگویید رانت او را چه کسی گرفته است؟ در این صورت تکلیف دارو و درمان چیست؟ می گویند ارز را به دارو می دهیم در حالی که بسیاری از ارزها قبلا ارز را حذف کرده اند و مسیر درمان به دارو ختم نمی شود. بیمار همچنین به تجهیزات پزشکی، تخت های بیمارستانی و سایر خدمات پزشکی نیاز دارد و حذف ارز دولتی روند درمان را تهدید می کند.

وی گفت: با روند کنونی و بدون دیدگاه سیاسی، در زمانی هستیم که نیاز به تعامل با دنیا داریم. تمام دنیا که قصد استعمار ما را ندارند! پس برای رهایی از این وضعیت باید با دنیا به استثنای کشورهای استیجاری ارتباط برقرار کنیم تا وضعیت اقتصادی بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید