خبر مهم مجلس درباره احیای حقوق بازنشستگان از امروز

خبر مهم مجلس درباره احیای حقوق بازنشستگان از امروز

سید نظام الدین موسوی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر لغو مجمع ویژه کارکنان در جریان بررسی قانون اصلاح بودجه 1401 کل کشور و احیای حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و لشکری، گفت: این پیشنهاد. دولت در لایحه مذکور این بود که دولت می تواند 35 درصد فوق العاده ویژه کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری را افزایش دهد که مغایر بند (10) ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در شورای اسلامی افزود: بر اساس ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری فوق العاده تا سقف 50 درصد تعیین شده است، بنابراین مجلس فوق العاده ها را تصویب کرد. تا 50 درصد» در جریان رسیدگی به لایحه احیای حقوق

وی افزود: طی چند روز گذشته مسئولان سازمان برنامه و بودجه طی نامه ای به شماره 473239 مورخ 14 آذر 1401 و برخی از مسئولان اجرایی چندین بار اعلام کرده اند که مجلس در جریان بررسی لایحه بازیافت حقوق، مستمری های ویژه بازنشستگی کارکنان را حذف کرده است. این گفته کذب است و جلسه فوق العاده پیشنهاد دولت را از «تا 35 درصد» به «تا 50 درصد» افزایش داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: با توجه به اینکه برخی نهادها 50 درصد از کمک هزینه ویژه اضافه دریافت می کردند، اما در لایحه پیشنهادی دولت تا سقف 35 درصد برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شد. این سازمان، مجلس این رویه را غیرمنصفانه و مغایر با قانون فعلی دانست، بنابراین آن را «تا 50 درصد» افزایش داد.

موسوی افزود: در این راستا شورای اسلامی شهر برای کمک به دولت و مدیریت منابع بر اجرای دقیق بند (10) ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید کرد که به این معنی است که دولت می تواند تا 50 درصد از هزینه ها را پرداخت کند. وجوه اضافی ویژه برای سایر مؤسسات واجد شرایط.

رئیس مجلس افزود: شورای اسلامی هیچ تغییر و تغییری در ارقام ویژه الحاقی انجام نداده و تمامی موارد مطرح شده در این خصوص در مجلس ثبت شده است که در صورت لزوم مطرح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید