خبر مهم وزیر اقتصاد از افزایش قیمت

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تولیدکنندگان در کشور تنها با رعایت منطق کارشناسی اقتصادی ستاد تنظیم بازار می توانند قیمت ها را افزایش دهند.

سید احسان هندوزی روز دوشنبه در حاشیه نشست نظارت بر موانع سرمایه گذاری و تولید در وزارت اقتصاد درباره افزایش قیمت کالاها گفت: ستاد تنظیم بازار مسئولیت کنترل قیمت ها را بر عهده دارد و وزارت صمت پیشنهاد خوبی داشت. برای قیمت ها تعدیل اولیه ستاد انجام شده است.

وی افزود: به زودی و ظرف چند روز آینده مصوبه کارخانه تنظیم بازار به صورت رسمی اعلام می شود و سایر تولیدکنندگان تنها با رعایت این قاعده و منطق کارشناسی اقتصادی می توانند قیمت را افزایش دهند.

وزیر اقتصاد در خصوص شکایت از نظام اجتماعی و دهک ایران گفت: این اعتراضات دلایل مختلفی دارد و توضیحات لازم در این زمینه از سوی وزارت تعاون اعلام خواهد شد.

امکان ثبت شکایت به درگاه ملی صدور مجوز وجود دارد

وی در خصوص شکایت برای صدور پروانه کسب نیز گفت: در کنار اطلاع رسانی و ثبت درخواست مجوز برای تمامی مشاغل دارای مجوز در کشور، امکان ثبت شکایت در پرتال ملی پروانه کسب نیز وجود دارد.

هندوزی افزود: در صورتی که مجریان علیرغم کامل بودن مدارک شغلی اما بررسی نشدن از سوی مجری، یا عدم پاسخگویی خارج از مهلت مقرر و یا با وجود قابل قبول بودن، باز هم پاسخ منفی داده شود، احتمال وجود دارد. از شکایت.”

وی خاطرنشان کرد: حدود 60 درصد درخواست های جواز کسب دارای نقص مدارک، 20 درصد درخواست های جواز صادر شده و 13 درصد نیز صدور مجوز از سوی مرجع مربوطه را با تاخیر مواجه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید