خبر مهم وزیر کار برای بازنشستگان، مستمری بگیران و بیمه شدگان

سولت مرتضوی وزیر کار در گفت و گو در برنامه حلال بهار سیما ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و حلول ماه پر خیر و برکت رمضان، از همکاری شایسته رسانه ملی با سیزدهمین دوره مردمی تقدیر کرد. دولت و وزارت تعاون، کار و مراقبت اجتماعی.

خبر مهم وزیر کار برای بازنشستگان، مستمری بگیران و بیمه شدگان

وی با تشریح نقش مهم این وزارتخانه در توسعه عدالت اجتماعی، به تهیه 6 لایحه و ارائه به دولت بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پوشش گسترده امنیت همگانی و رفع آسیب های اجتماعی نابرابری در تامین اجتماعی از مهمترین محورهای این لوایح است.

مرتضوی با بیان اینکه ضریب حمایت بیمه ای ما در شرایط فعلی قابل قبول نیست، افزود: برنامه اصلی دولت در سال 1402 پوشش بیمه ای یک میلیون نفر زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمدید درمان رایگان مشمولان تامین اجتماعی نیز در سال گذشته تدوین شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست معلولان ما در حال پیگیری و در راستای اهداف حوزه عدلی و قضایی حکومت مردمی است، تصریح کرد: سیاست ما پوشش حداکثری است و سال گذشته مراکز مراقبت خصوصی 50 درصد افزایش یافت.

مرتضوی به افزایش 50 درصدی مستمری خانواده های معلول اشاره کرد و گفت: بودجه 1402 مصوبات خوبی را برای معلولان با حمایت دولت و حمایت مجلس نشان می دهد.

وزیر کار اضافه کرد: با حمایت دولت، بدهی KSO به عنوان مازاد بدهکار بانکی تسویه شد و برنامه ریزی برای رفع عدم تعادل تمام وجوه در حال پیگیری است.

وی به ساختار آموزش و پرورش کشور به عنوان بزرگترین چالش اشتغال زایی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: تدوین و تهیه نظام کارشناسی ارشد – کارآموزی و توسعه مراکز آموزشی در جوار کارگاه محور برنامه های سازمان فنی و حرفه ای است. تحصیلات.

مرتضوی همچنین بر اصلاح قوانین و رفع موانع اشتغال زایی تاکید کرد و تصریح کرد: برنامه دولت بهبود فضای کسب و کار برای بخش خصوصی است و همچنین بر عملکرد نهادهای حامی و حمایت از کارآفرینان در کشور نظارت می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای کاتالوگ محصولات الکترونیکی را مطابق قانون و مصوبه شورای اسلامی دانست و گفت: بیش از 35 هزار فروشگاه در سراسر کشور به این سامانه متصل هستند، بنابراین که خانوارهایی که تمایل دارند اعتبار یارانه خود را یک ماه زودتر دریافت کنند برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

وی افزود: دولت برنامه ای برای توقف یارانه نقدی ندارد و اجرای طرح صورتحساب الکترونیک اختیاری است.

مرتضوی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون فرصت شغلی فراتر از وعده دولت ایجاد شد، گفت: هزار و 402 فرصت شغلی نیز نسبت به سال گذشته هدف گذاری شد.

وزیر تعاون تصریح کرد: ارتقای اقتصاد تعاونی یکی دیگر از محورها و اهداف آتی این وزارتخانه است که بر اساس سیاست های خروج از کارآفرینی و توسعه اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.

دبیر شورای عالی اشتغال با تاکید بر اینکه دولت خود را موظف به رفع موانع تولید و تسهیل در راه اندازی کسب و کار برای مردم می داند، گفت: نظارت بر ایجاد اشتغال در کشور و بررسی این موضوع انجام می شود. به روشی خاص

وی حماسه مردمی 22 بخمن را یکی از بهترین اتفاقات سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: همچنین شاهد اتفاقات تلخی مانند زلزله کوی بودیم که با کمک دولت و همدلی مردم از بین رفت.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد با همدلی و مشارکت مردم و تحقق وعده های دولت سیزدهم شاهد گسترش مزایای اجتماعی، مهار تورم و رشد تولید در کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید