ختم قرآن در معبد حضرت معصومه با حضور مردم برگزار می شود


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819049

پس از دو سال وقفه به دلیل گسترش تاج گذاری، ختم قرآن کریم با حضور مردم در معبد حضرت معصومه سلام الله علیها انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، تلاوت گروهی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان سنت حسنه ای است که قدمتی نزدیک به 30 سال در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها دارد و به عنوان اولین محفل تلاوت خوانی شناخته می شود. قرآن در جهان اسلام سالها برای سایر اماکن مقدس، چه ایران و چه کشورهای دیگر.

با شروع ماه مبارک رمضان حال و هوای شهر قم زیباتر شد.برنامه ها ساعت 14:45 از سراسر شهر و همچنین برخی از نقاط کشور که نزدیک به قم بودند تنظیم شد.میتوانیم قسمتی از آن را بخوانیم. از قرآن . حال حال و هوای تلاوت در معبد حضرت معصومه سلام الله علیها غیر قابل وصف است. قرآن نازل شده در قلب محمد مصطفی صلی الله علیه و آله را تلاوت می کنند.

چندین ماه قبل از ماه مبارک رمضان جلسات کارشناسی مختلف برگزار می شود و قاریان مورد ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت با تصویب شورای عالی قرآن و تلاوت برای حضور در مراسم ماه مبارک رمضان انتخاب می شوند. س) و می توان گفت سالانه حدود 100 قاری در ماه مبارک رمضان در محافل قرآنی حرم حضرت معصومه (س) حضور دارند همچنین در ابتدای این مراسم نکات تفسیری ارائه می شود. برای مخاطب

رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن پیش از ماه مبارک رمضان سال 1377 نیز به این موضوع در بین قاریان، خوانندگان و مداحان قرآن اشاره کردند و گفتند: وقتی در تلویزیون دید که در این ایام چه شده است. ماه های رمضان در مشهد و قم و در بسیاری از شهرهای دیگر اتفاق افتاده است که در صحن جمع شوند و یک جزء از قرآن را بخوانند، همه گوش می دهند، من خیلی دوست دارم – چیزی که در قم شروع شد، دیگران هم یاد گرفتند – این بسیار است. چیز خوب.

جایزه تلاوت جمعی قرآن

مسلم در صحیح خود و ابوداوود از ابوهریره روایت می کند که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: گروهی در خانه ای از خانه های خدا جمع نمی شوند تا کتاب خدا را بخوانند و در میان خود مطالعه کنند. مگر این که درود و سلام بر آنان باد و فرشتگان بر آنان پوشیده شوند و خداوند آنان را برای پیشینیان یاد کند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از جمله ایران، مردم قم به مدت دو سال نتوانستند به صورت فیزیکی در مراسم تلاوت قرآن با شکوه حضور یابند و با ناراحتی تلویزیون در ساعت 14 و 45 دقیقه دلشان به درد آمد. به حرم بانو.آب و آیینه.در خانه با تلاوت قرآن قرآن می خواندند.

پس از واکسیناسیون گسترده و وقفه دو ساله، ختم قرآن کریم امسال با حضور مردم و با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به برنامه های باشکوه آستان مقدس حضرت مریم در ماه مبارک رمضان، گفت: مرکز قرآن و احادیث آستان مقدس حضرت مریم(ع). ماه افتخار رمضان.

وی با بیان اینکه مراسم و مجالس آستان مقدس حضرت مریم کرامت در ماه مبارک رمضان شامل قرائت یادمان ها و جوانان بعد از نماز صبح است، افزود: از ظهر به بعد محافل قرآنی شب های ماه مبارک رمضان و نماز صبح و شب برگزار می شود. از شبکه های استانی، ملی و بین المللی پخش می شود که از جمله این برنامه ها می باشد.

با آغاز ماه مبارک رمضان محافل جمع خوانی در سراسر کشور برگزار می شود، یکی از این محافل باشکوه و معنوی که مورد توجه ملی و جهانی قرار گرفت و در حرم مطهر حضرت معصومه (ع) مورد استقبال جهانیان قرار گرفت. محفل قرآنی که علاوه بر شبکه استانی نور از شبکه های سراسری از جمله شبکه سه و همچنین شبکه های بین المللی پخش می شود.

جزء خوانی قرآن کریم هر روز ساعت 14:50 به همراه تفسیری کوتاه از شهر قم، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از شبکه سه و شبکه استانی قم به صورت زنده پخش می شود. .

همچنین شبکه قرآن و معارف سیما ساعت 5:35 بامداد از مسجد مقدس جمکران به صورت زنده تلاوت را پخش می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید