خدماتی که متخلفان از حساب پرداخت محروم می شوند

ساعت: 19:57
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923542

وزیر اقتصاد به مناسبت پایان مهلتی که موسسات دریافت کننده بودجه عمومی کشور باید حساب های خود را در حساب خزانه متمرکز کنند، گفت: از امروز خدماتی مانند وام ویژه موسسات، دریافت کارمزد برای تملک دارایی های سرمایه ای، افتتاح حساب در شبکه بانکی و … متوقف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در گفت و گوی تلویزیونی درباره پایان مهلت موسسات برای واریز کلیه حساب های خود به حساب واحد خزانه تا پایان دی ماه تاکید کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم انضباط است. بخش و کاهش زمینه های فساد در اقتصاد ایران.

وی با اشاره به موضوع حساب خزانه در آئین نامه برنامه، بودجه سنواتی و الزام قانونی موسسات به بستن حساب های فرعی خود برای شفافیت و انضباط مالی، یادآور شد: بر اساس دستور رئیس جمهور و مصوبه شهریورماه همه دستگاه ها موظف شدند. لازم به انجام این کار است، که بیش از 90100 درصد دستگاه‌ها این کار را انجام داده‌اند و از اول فوریه، دستگاه‌هایی که هنوز حساب‌های فرعی دارند، از مزایای پرداخت برخوردار نخواهند شد.

وزیر اقتصاد درباره خدماتی که از امروز متخلفان از حساب خزانه محروم می شوند، یادآور شد: وام های ویژه موسسات، هزینه های تحصیل سرمایه که باید از خزانه دریافت کنند، افتتاح حساب در شبکه بانکی کشور تغییر امضای حساب‌های دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و کلیه بخش‌های عمومی غیردولتی که از حساب‌های فرعی استفاده می‌کنند از امروز متوقف می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: با تکمیل حساب واحد خزانه، پرداخت به ذینفع نهایی مستقیماً از خزانه انجام می شود و به عنوان مثال به جای واریز وجوه پیمانکاران دولتی به حساب مؤسسات و مؤسسه نگهداری می شود. برای مدتی و بعداً به حساب کند فعال اقتصادی واریز می شود، این پرداخت بلافاصله و مستقیماً به ذینفع نهایی واریز می شود.

وزیر اقتصاد کنترل نقدینگی کشور، کاهش نیاز به حقوق بانک مرکزی، کاهش تورم در اقتصاد و پرداخت منظم کلیه حقوق و مزایا قبل از پایان هر ماه به دستگاه های اجرایی و به صفر رساندن سوء استفاده های احتمالی را از جمله موارد برشمرد. اثرات ایجاد حساب صندوق.

وی همچنین با اعلام پایان مهلت اتصال پروانه های بازرگانی به درگاه ملی مجوزها، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های دولت سیزدهم رفع عملی موانع تولید در واقعیت اقتصاد کشور است و کارآفرینان می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن کار خود را انجام دهند. با کمترین هزینه و بدون تخلفات و پیچیدگی های اداری صدور پروانه کسب می باشد.

خاندوزی با اشاره به وجود 2 دسته پروانه ماشین آلات و پروانه بازرگانی گفت: مجوزهای بازرگانی 60 درصد از 5000 پروانه کسب کشور را تشکیل می دهد و تا پایان دفتر امروز بر اساس مصوبه شورای مقررات زدایی اتاق بازرگانی ایران. و وزارت محرمانه، رابطه مجوزهای تجاری نیز برقرار خواهد شد

وزیر اقتصاد اجرای این موضوع را انقلابی در صدور پروانه کسب ارزیابی کرد و یادآور شد: بر این اساس فعالان اقتصادی مجبور به حضور در هیچ یک از مراحل اخذ مجوزهای جدید تجارت یا تمدید پروانه های قبلی و تمامی استعلامات نخواهند بود. اعم از نظام وظیفه، بهداشت، کدپستی و … از طریق درگاه انجام خواهد شد و امیدواریم این گام مهم در تسهیل تولید امروز انجام شود.

وی با اشاره به مصوبه کمیته مقررات زدایی مبنی بر انتقال پروانه های تجاری به درگاه ملی مجوز تا 10 بهمن ماه، تاکید کرد: همچنان از اتاق اصناف و وزارت صمت با جدیت می خواهیم این مصوبه را به صورت نهایی اجرا کنند و در صورت تحقق به دلیلی اتفاق نمی افتد؛ پرتال ملی مجوز تا چند هفته آینده که زمان آن را اعلام می کنیم، اجرای بخشی از این سرویس را به صورت الکترونیکی و آنلاین آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید