خدمات شهری به شهر برعکس اجاره است

وی با بیان اینکه تبریز به عنوان شهر نمونه در همه امور دارای سیستم مشورتی است افزود: بسیاری از مشکلات و اتفاقاتی که امروز کشور با آن دست به گریبان است ناشی از عدم همدلی مسئولان نسبت به مردم و وجود نظام مشورتی در حاکمیت است. به عنوان یک نیاز شناخته شد، شاید امروز شاهد این حجم از ناهنجاری ها نباشیم.

شهردار قزوین گفت: در اغتشاشات اخیر وقیح ترین توهین به مقدسات مردم توسط یک اقلیت آشوبگر صورت گرفت. زیرا مخالفان نظام در آشفتگی امروز به اصل دین هجوم آورده اند.

وی افزود: امروز جنگ شناختی از حد خود گذشته و وارد جنگ ترکیبی شده ایم.

این مسئول ادامه داد: گفت و گو، اتحاد و همدلی مردم یکی از راه های برون رفت از این معضل است و متولیان امور فرهنگی استان باید در این جنگ تلفیقی که به فضای رسانه ای و مجازی معروف است کوشا باشند.

وی درباره وظایف شهرداری در دستگاه های اجرایی گفت: از بدو ورود به شهرداری برنامه های خوبی برای مدیریت شهر داشتم و تمام تلاش خود را برای تحقق آنها به کار خواهیم بست.

صباغی با بیان اینکه بودجه جاری شهر قزوین بر اساس سال های گذشته نوشته شده است، افزود: اکنون بیش از 40 درصد بودجه شهرداری را بودجه جاری و 60 درصد آن را بودجه عمرانی تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: در سراسر کشور ساخت و سازها برای زیباسازی شهر مرسوم شده است اما امروز این رویکرد نیاز به تغییر دارد چرا که ساخت و سازها به تنهایی پاسخگوی کامل هزینه ها و نیازهای شهر و مدیریت نیست.

این مسئول تصریح کرد: بیش از 450 کارمند مازاد در شهرداری قزوین خدمت می کنند و با این حال مدیریت شهری در پرداخت حقوق گاهی با مشکل مواجه می شود.

صباغی همچنین گفت: در گذشته بسیاری از عملیات عمرانی به دلیل هزینه های بالای شهر متوقف شد. البته ناگفته نماند که تغییر رویکرد ساخت و ساز به رویکرد فرهنگی آثار مثبت بسیاری دارد، اما به هر حال توسعه شهر مرهون برخی نوسازی ها از جمله پارک حمل و نقل، ساخت مترو یا تراموا و همچنین است. به عنوان ساخت و ساز و بهینه سازی راه ها و پل ها.

این مسئول بیان کرد: توسعه شهر در گرو زیرساخت ها است که با کمک اعضای شورای اسلامی شهر آن را تکمیل می کنیم.

صباغی ادامه داد: امروز شهرستان کاروین علاوه بر تجربه اولیه نیازمند وحدت است که در این راستا از سه سرمایه گذار دعوت می شود تا ایده های خود را برای مشارکت در شهرستان ارائه دهند.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در قزوین سخت شده است، افزود: متأسفانه پول و اعتبار بسیاری از سرمایه گذاران صرف اموری مانند میانجی گری و میانجی گری می شود و تعداد محدودی از سرمایه گذاران نگران توسعه شهر هستند. شهر

این مسئول در تشریح برخی پروژه های در دست اقدام افزود: از ابتدای سال تاکنون 19 پروژه نیمه تمام شهرداری تکمیل و افتتاح شده و بیش از 120 پروژه هوشمند نیز در دست اجراست.

صباغی تصریح کرد: پروژه های شهر هوشمند که از اولویت های شهرداری است با طرحی هدفمند به نام سروند سپاری اجرا می شود که می تواند از بسیاری از رانت ها جلوگیری کند.

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام شهر گفت: تا پایان امسال تمامی پروژه های نیمه تمام شهر به جز ساختمان شهرداری افتتاح می شود.

شهردار قزوین در پایان گفت: با کمک و تلاش شما مومنان شهر را آنگونه که شایسته است اداره می کنیم و شعار شورای انقلاب و شهردار جهادی را محقق می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید