خدمت به محرومان رسالت اصلی بسیج سازندگی است/ اجرای 1500 پروژه عمرانی تولید شده توسط خدمات جهاد سازندگی


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837483

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد:

صالحی با تاکید بر اینکه خدمت به محرومان ماموریت اصلی بسیج سازندگی است، از اجرای 1500 پروژه عمرانی در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، خدمت به محرومان و شور سازندگی شعاری است که از انقلاب اسلامی ایران با تشکیل بسیج سازندگی بارها دیده و شنیده ایم، نمک سرما و گرما نمی شناسد و اعیاد به جهادگران بی ربط است. .

سالیان سال است که کهگیلویه و بویراحمدی به دستان پرمهر و زحمتکش جهادگران سازندگی شیرین شده و با حضور این افسران خدمات رسانی استانی و ضعیف استان رنگ و بوی خدمت و عمران به خود دیده است.

درس تلاش برای محرومیت زدایی مهم ترین درسی است که می توان از خادمان و جهادگران خدمت به مردم گرفت، بسیجیانی که سنگ تمام گذاشتند بر فعالیت های فرهنگی، درمانی، مدنی و آموزشی و خدمت به محرومان.

سال گذشته نیز همچون سال های گذشته خدمات ارزنده ای از سوی بسیج سازندگی سپاه فتح برای توسعه و محرومیت زدایی به کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد تا با ناصر صالحی فرمانده جوان این جهادگران سازندگی به گفتگو بنشینیم.

ناصر صالحی رئیس بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محرومیت زدایی استان گفت: بسیج سازندگی سپاه فتح در دو بخش محرومیت زدایی عمرانی و غیر ملکی مشارکت جدی داشت: توزیع 2100 جهیزیه توسط مقام معظم رهبری. زوج های جوان لیدر، توزیع 150 هزار بسته معیشتی، توزیع 3 هزار بسته لوازم التحریر و توزیع 6 هزار بسته لوازم ورزشی بخشی از این خدمات جهادی در بخش های غیر عمرانی است.

وی در ادامه ماموریت اصلی بسیج سازندگی را خدمت رسانی به محرومان دانست و افزود: کمک های غیر مردمی بسیج سازندگی جزو این موارد نیست و خادمان مردم بیش از یک میلیون ماسک بهداشتی توزیع کرده اند. برای رسیدگی به تاج و 3500 بسته بهداشتی.«دانشجویان به مناطق محروم کمک کردند.

صالحی گفت: توزیع 700 بسته فرهنگی ورزشی، اهدای 100 دستگاه صوتی سیار و 70 بسته ویژه آزمایشگاهی بین مدارس مناطق کم برخوردار توزیع شد.

مسئول بسیج ساختمانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یکی از عمده فعالیت های بسیج سازندگی را رفع محرومیت های عمرانی عنوان کرد و افزود: در این مدت هزار و 500 پروژه عمرانی از جمله خانه عالم، پل عشایری، درمانگاه، حمام، یادمان شهدا، جاده بین مزارع و عشایر، آب کشاورزی، کتابخانه، آب شرب و تکمیل منزل نیازمندان، مصلی نماز جمعه و منزل مددجو را راه اندازی و به بهره برداری رساندیم.

صالحی به ساخت 650 مسکن برای مددجویان کمیته امداد در سال گذشته و افتتاح آنها اشاره کرد و افزود: امسال ساخت 150 مسکن دیگر را آغاز کردیم و تا 550 خانه می توانیم بسازیم.

وی با اشاره به صندوق های اشتغال گفت: در حال حاضر بیش از 561 صندوق با بیش از 21 هزار عضو در روستاهای استان ایجاد شده است که تا ابتدای امسال 5 هزار فقره وام و بیش از هزار فرصت برای مشاغل کوچک و داخلی بازپرداخت شده است. سال c الگوهای همکاری ارائه شده است.

رئیس سپاه فتح بسیج سازندگی از آبرسانی به 184 روستای محروم استان با وام 208 میلیارد تنی خبر داد و گفت: عملیات آبرسانی به 110 روستای استان به زودی آغاز و فاز دوم آب رسانی می شود. تامین پروژه های جدید

صالحی اذعان داشت: 700 گروه جهادی در سال گذشته سازماندهی و به مناطق مختلف اعزام شدند و در قالب اردوهای هجرت، پزشکی، خدمات محله ای بر اساس شرایط جغرافیایی و حوادث غیرمترقبه در استان و کشور به مناطق و نیازمندان خدمات رسانی کردند.

فرمانده نظامی حوزه سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: با ارائه تسهیلات طولانی مدت در زمینه های پرورش مرغ محلی، شتر مرغ، کباب، بوقلمون، بلدرچین، قارچ، دارویی. گیاهان، صنایع دستی و همچنین صنایع تبدیلی مانند: سرکه سیب، ضد آفتاب، ترشیجات و غیره. برای بیش از 400 نفر اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید