خرابکاری و تروریسم آمریکا در جهان نشانه حقوق بشر آمریکاست


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879214

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آمریکا معمولا با واسطه هایی که ابزار آنها هستند عملیات تروریستی انجام می دهد، گفت: خرابکاری و اقدامات تروریستی آمریکا در دنیا نشانه حقوق بشر آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصادق کوشکی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به جایگاه حقوق بشر در جامعه جهانی امروز گفت: وقتی به گزیده ای از این اعلامیه که بعدها به اعلامیه حقوق بشر معروف شد نگاه می کنیم و به مبانی فکری و فلسفی این جنبش نگاه می کنیم. ما در این بیان و تمام حرکاتی که بر اساس این بیانیه صورت گرفته است متوجه می شویم که انسان، انسان سرمایه دار غربی است.
وی ادامه داد: در این تعریف افرادی از آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و حتی آن غربی های غیر سرمایه دار جایی ندارند.
استاد دانشگاه تهران افزود: به عنوان مثال در جنگ اول عراق 500 هزار مرد و زن و کودک عراقی کشته شدند یا در سوریه 400 هزار غیرنظامی توسط تروریست ها کشته شدند. ایالات متحده پاسخی نداد، اما زمانی که ارتش آمریکا بخشی از جهان را کشت، سعی کردند نشان دهند که خلاف حقوق بشر است و از جهات مختلف مرگ یک آمریکایی را یک رویداد بزرگ جهانی می دانستند.

ایالات متحده از طریق دیگران عملیات تروریستی انجام می دهد
وی خاطرنشان کرد: جنایات منافقین در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران انجام شد اما هیچ گاه شاهد محکومیت این اقدامات جنایتکارانه از سوی مدعیان مبارزه با تروریسم نبودیم.
کوشکی گفت: “حقوق بشر آمریکا فقط سفیدپوستان آنگلوساکسون را هدف قرار می دهد و آنها برای حقوق انسان های دیگر ارزشی قائل نیستند.” آمریکایی ها هرگز در ایران عملیات تروریستی مستقیم انجام نداده اند و رویه آنها حتی در آمریکای لاتین مانند زندگی خصوصی آنها نبوده است. آنها معمولاً از طریق واسطه هایی که ابزار آنها هستند، عملیات تروریستی را انجام می دهند.
وی افزود: ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی ها در خارج از ایران انجام شد و آنها این ترور را در قالب ادعاهای واهی و دفاع دروغ انجام دادند. همه این جنایات نشان دهنده حقوق بشر آمریکاست.

اعلامیه حقوق بشر توسط خود ایالات متحده و در غیاب سایر کشورها تصویب شد
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در غیاب کشورهایی به نام کشورهای مسلمان از سوی آمریکا مطرح شد، کشورهایی که اروپایی ها در واقع آنها را جهان سوم می نامند. کشورهای غربی بدون حضور سایر کشورها آنچه را که می خواهند پذیرفته اند و در قالب اعلامیه حقوق بشر انجام می دهند.

عدم پوشش رسانه ای حقوق بشر آمریکایی
وی گفت: متاسفانه رسانه های کشور اقدام خاصی برای افشای حقوق بشر آمریکایی انجام نداده اند. کشتار چند آمریکایی در لیست سیاه قرار گرفت اما پس از مدتی نام این گروه از لیست سیاه آمریکا حذف شد و مجاهدین آزادانه در آمریکا فعالیت کردند.

حقوق بشر در واژگان تمدن غرب به معنای انسان سرمایه دار است
کوشکی با اشاره به عدم رعایت حقوق بشر در کشورهای مدعی حقوق بشر در غرب گفت: حقوق بشر یعنی حقوق بشر اروپایی سرمایه دار. زمانی که جنبش فقرا در آمریکا شروع شد ویژگی آنها ثروت و سرمایه بود و افرادی که قربانی جنبش سرمایه داری شدند جنبش خود را 99 درصد نامیدند.
او گفت: «کسانی که ماه هاست در وال استریت تظاهرات می کنند می گویند ما در آمریکا انسان نیستیم چون ثروتمند نیستیم. همین 99 درصد تاریخ آنجا کافی است تا بفهمیم منظور از حقوق بشر در واژگان تمدن غرب چیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید