خراسان جنوبی، پیشرو در خدمات دادگاه الکترونیک / تشکیل دادگاه های بین المللی در استان


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806534

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قضایی خراسان جنوبی؛

اسماعیلی گفت: بر اساس آمار، دستگاه قضایی خراسان جنوبی یکی از پیشرفته ترین دستگاه های قضایی کشور در ارائه خدمات الکترونیکی است و اولین استانی بودیم که دادگاه های آنلاین را راه اندازی کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، عباس اسماعیلی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قضایی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری دهه مبارک فجر اظهار داشت: قوه قضاییه خراسان جنوبی در بحث فناوری اطلاعات گام های بلندی برداشته است.

وی افزود: حفظ دادگاه های آنلاین، رسیدگی به پرونده ها به صورت آنلاین و نگهداری دادگاه های کاملا الکترونیکی از جمله دستاوردهای این حوزه است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قضایی خراسان جنوبی گفت: در 10 ماه گذشته 140 هزار پرونده به محاکم استان وارد و به 35 هزار پرونده رسیدگی شده است.

اسماعیلی گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها 47 روز است که افزایش فناوری اطلاعات را نشان می دهد.

وی گفت: بر اساس آمار، دستگاه قضایی خراسان جنوبی یکی از پیشرفته ترین دستگاه های قضایی کشور در ارائه خدمات الکترونیکی است و اولین استانی بودیم که دادگاه های آنلاین را راه اندازی کردیم.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قضایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 41 هزار و 784 دادگاه اینترنتی با 70 درصد افزایش در استان تشکیل شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه سقف تسهیلات در کم برخوردارترین استان کشور تامین شده است، گفت: دادگاه بین المللی در زیرکوه و دستگردان تشکیل شده است.

وی افزود که دادگاه های آنلاین بر کاهش شیوع تاج و بازدیدهای شخصی تأثیر داشته است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه 99 درصد مشتریان با انجام آزمون آنلاین موافق هستند، گفت: روزانه 110 فرآیند آنلاین در استان انجام می شود.

اسماعیلی در خصوص دعاوی تمام الکترونیکی نیز گفت: 29 هزار و 566 پرونده کاملاً الکترونیکی تشکیل شده است.

وی افزود: حوزه های قضایی دارک و آریانساچر حوزه های الکترونیکی هستند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی قضایی خراسان جنوبی گفت: 31 درصد پرونده ها کاملا الکترونیکی و 97 درصد ابلاغ ها الکترونیکی است.

اسماعیلی گفت: از ابتدای سال تاکنون 460 تعهد الکترونیکی داشته ایم که 190 مورد آن در حال اجراست.

وی به کاهش 35 درصدی دادگاه های الکترونیکی اشاره کرد و گفت: شهروندان باید با ثبت نام در سامانه ثنا احراز هویت را جدی بگیرند تا از سوء استفاده از مدارک هویتی خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید