خراسان جنوبی میزبان هنرمندان کشور خواهد بود. پنجمین نمایشگاه ملی «صنایع دستی» در 208 غرفه برگزار می شود.


ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914046

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی:

شاهوردی از برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی از 16 تا 21 آذرماه سال جاری با حضور 26 استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، هادی شاهوردی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری گفت: پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از 16 تا 20 آذرماه سال جاری با حضور 26 استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در این نمایشگاه 208 غرفه، 154 غرفه فروش و عرضه صنایع دستی، 34 غرفه مربوط به دستگاه های اجرایی، 9 غرفه برای شهرهای ملی و بین المللی برپا می شود. و روستاهای کشور و 11 غرفه در حوزه گردشگری می باشد.

شاهوردی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی فعال در حوزه صنایع دستی از جمله کمیته امداد، دانشگاه بیرجند، حوزه علمیه، شهرداری، صندوق بیمه دهقانان و عشایر و بسیج سازندگی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی از ساعت 16 تا 21 دایر است، ادامه داد: برای تمامی شهرستان های خراسان جنوبی بنا به درخواست آنها غرفه هایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: در این نمایشگاه 6 سیاه چادر عشایری با حضور گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال بختیاری و شهرستان های سرایان، بشروی و سربیش برپا می شود.

شاهوردی از اجرای روزانه آئینی زورخانه و موسیقی سنتی و ورزش برای تقویت روحیه شادابی و نشاط در محل نمایشگاه صنایع دستی خبر داد و گفت: همچنین از برنامه های جانبی می توان به تور بیرجند و کارگاه های تخصصی صنایع دستی و حضور شرکت ها و شرکت های بزرگ اشاره کرد. آنلاین ملی برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: وجوه وام خرید صنایع دستی تا سقف 20 میلیون تومان با همکاری صندوق کارآفرینی امید در محل نمایشگاه پرداخت می شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به استقبال گسترده مردم استان از نمایشگاه های صنایع دستی، افزود: در سال 1397 بیش از 2 میلیارد تومان در چهارمین دوره فروش داشته ایم. نمایشگاه ملی صنایع دستی استان

شاهوردی با اشاره به فعالیت 120 رشته صنایع دستی کددار در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار صنعتگر در استان فعال هستند که از این تعداد 3 هزار و 700 صنعتگر بیمه شده اند.

وی در پایان با بیان اینکه 32 رشته صنایع دستی از خراسان جنوبی موفق به دریافت نشان ملی کیفیت شده اند، گفت: در حال حاضر 10 بازارچه صنایع دستی در استان در حال احداث است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید