خروجی از مرز بازرگان به مرز سرو و پلدشت منتقل شده است


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809778

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: همزمان با اعمال محدودیت در مرز گوربلاخ ترکیه، خروجی مرز بازرگان به مرز سرو و پلدشت منتقل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارسلان شکری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار داشت: بر اساس اعلام ترکیه، عملیات عمرانی در گوربلاغ به عنوان مرز مقابل پایانه مرزی بازرگان اواخر سال جاری آغاز می شود که محدودیت هایی برای پذیرش و خروج از مرز بازرگان ایجاد می کند. ناوگان ترانزیت.”

وی ادامه داد: برای مدیریت این موضوع هماهنگی هایی با دستگاه های مختلف و سایر پایانه های مرزی استان با ترکیه و همچنین با کشور مقابل برای آماده سازی و انتقال تردد خروجی به بزرگترین مرز زمینی کشور انجام می شود.

شکری ادامه داد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ​​300 ناوگان ترانزیتی از پایانه مرزی بازرگان خارج می شوند که در صورت شروع عملیات ساخت و ساز در مرز گوربولاخ، ترکیه مورد پذیرش قرار نمی گیرد، اما مشکلی برای ورود ناوگان به ایران وجود نخواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: نسخه های مختلفی برای رفع مشکل اعمال محدودیت برای پذیرش نیروی دریایی ارتش ترکیه تدوین شده است که پایانه مرزی سرو به عنوان اولین مرز جایگزین و مرز پلدشت تعیین می شود. به عنوان دومین مرز جایگزین

وی با بیان اینکه امنیت نسخه تهیه شده برای جلوگیری از بروز مشکل در روند حرکت ناوگان ترانزیتی منوط به ارائه طرح ترکیه است، افزود: راهداری و حمل و نقل در جاده های آذربایجان غربی است.

وی گفت: هماهنگی ها، رایزنی ها و جلسات زیادی با استاندار، معاونین استاندار و سایر دستگاه های ذیربط برای بازگشت به حالت عادی با آمادگی کامل برای عبور از این قطعه و تردد در پایانه مرزی بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور انجام شده است. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید