خروج پرسپولیس از زنجیره منطقی موفقیت با تصمیم داور

قرمزهای پایتخت با تساوی بدون گل مقابل اراک الصدر به برتری رسیدند تا تصمیمات مرتضی منصوریان داور مسابقه با اعتراض گسترده میزبانان تهرانی همراه شد.

اخراج علیرضا بیرانوند به همراه دو صحنه مشکوک پنالتی از جمله تصمیمات بحث برانگیز تیم داوری این دیدار بود تا حواشی او به مصاحبه های بعد از بازی کشیده شود.

اما آمار فنی دو تیم نشان می دهد که هر دو تیم با بازی فیزیکی به دنبال گلزنی بودند اما مهاجمان پرسپولیس و آلومینیوم اراک نتوانستند این نیاز را برآورده کنند تا هر دو تیم به یک امتیاز بسنده کنند.

قبل و بعد از کارت قرمز

پرسپولیسی ها سعی کردند با پاس هایی از جناحین بازی را در اختیار بگیرند تا اینکه در دقیقه 42 علیرضا بیرانوند دروازه بان خود را از زمین بازی اخراج کنند. این در حالی بود که دفاع آلومینیومی در نیمه خانگی میزان گردش توپ را در میانه قرمزها افزایش داد و این تیم به دنبال روزنه ای برای نفوذ بود.

پرسپولیس قبل از دریافت کارت قرمز بیرانوند حدود 65 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت که این رقم در اواخر بازی با 10 نفره شدن به 58 درصد رسید.

خروج پرسپولیس از زنجیره منطقی موفقیت با تصمیم داور

طرح B با تصمیم قاضی رد شد!

نیمه دوم با تغییر استراتژی برای پرسپولیس همراه بود. سینا اسدبیگی به جای کمال سغاده نیا و عیسی آل کثیر به عنوان جانشین شیخ دیابه وارد زمین شدند تا بتوانند با بال و پاس های عمقی از سد دفاعی مستحکم و متعدد آلومینیومی عبور کنند. تصمیمی که علیرغم اخراج پرسپولیسی ها بازی را کاملا به این تیم داد اما صحنه جنجالی با خطا روی مهدی ترابی که داور آن را باور نکرد باعث شد پرسپولیس از یک موقعیت گل ویژه محروم شود.

دقت دقیق!

پرسپولیس مانند فصل جاری خود دقت پاس داشت. این تیم که در دیدارهای گذشته میانگین 80 تا 85 درصد پاس های سالم به دست آورده بود، این بار هم همین مشکل را دنبال کرد اما در روزی پر حادثه، نتوانست سه امتیاز را برای رسیدن به صدر جدول تفاضل گل بهتر سپاهان مقابل سپاهان بگیرد. زردپوشان اصفهانی.

دیدگاهتان را بنویسید