خریدهای تراکتور مانند سالهای گذشته نیست / این تیم باید در اسرع وقت تحویل داده شود

زمان: 16:37
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775913

میر شفیان در مورد وضعیت نامناسب این تیم هشدار داد و گفت تصمیم برای انتقال مالکیت باشگاه است و این روند باید هرچه سریعتر آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا میرشفیان در گفت وگو با آناج در مورد نقل و انتقالات تیم تراکتورسازی اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که بعد از پایان فصل گذشته برای تراکتورسازی افتاد و او از نقل و انتقالات محروم بود ، این تیم نتوانست بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند. گفت ممنوعیت برداشته می شود ، اما چنین نشد. تنها نکته مثبت این بود که عملکرد تراکتورسازی در بازی آسیایی مقابل النصر نشان داد که می توان به بازیکنان محلی و محلی اعتماد کرد.

بازیکنان جدید تراکتورسازی مانند سالهای گذشته خوب نیستند

وی در مورد انتقادات از نقل و انتقالات تراکتورسازی افزود: در فوتبال امروز بازیکنان بسیار باهوش هستند و باشگاهی را انتخاب می کنند که شرایط مالی مطلوبی دارد. در این زمینه ، افرادی که به آنها نمی گویم بازیکنان ضعیفی هستند ، به تراکتور مراجعه کردند ، اما آنها به خوبی خریدهای قبلی این تیم نیستند. در گذشته ، تراکتورسازی بازیکنان تربیت شده بیشتری جذب می کرد ، اما امسال بازیکنانی را استخدام کرده است که قابل مقایسه با بازیکنان سال های گذشته نیستند.

سپاهان کجا ، تراکتور کجا؟!

کاپیتان سابق تراکتورسازی درباره صحبت های سرمربی این تیم که با ابراز نارضایتی از این انتقال اظهار داشت بازیکنان جدیدی را در نظر نمی گیرد ، گفت: وقتی بی ثباتی در باشگاهی ایجاد شود ، همه این مسائل طبیعی است. مثال من شاید برای طرفداران جذابیتی نداشته باشد ، اما سپاهان در سالهای اخیر به لطف حمایت کارخانه سپاهان و مسئولین شهری به ثبات مدیریتی خوبی دست یافته است. این تیم هر ساله بازیکنان بزرگی را جذب و تقویت می کند. بی ثباتی همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد تا جایی که باشگاه بازیکنان را هنگام انتقال به مربی تحمیل می کند.

من می خواهم آنها در زمان انتقال فکر کنند

میرشفیان با انتقاد از کارکنان باشگاه تراکتورسازی ، خاطرنشان کرد: آقای زنوزی وعده ها و وعده های زیادی داد اما هیچ کدام عملی نشد. هر روز که اخبار مربوط به تراکتور را دنبال می کردم ، هفته به هفته شاهد وعده های مکرر بودم. ای کاش وقتی می خواستند تراکتور را به زنوزی تحویل دهند یا حداقل از آن حمایت می کردند به این چیزها فکر می کردند. درست است که آقای زنوزی چندین سال است که در توسعه فولاد هم تیمی است ، اما قیاس بین دو تیم متفاوت است و من فکر نمی کنم که مسئولین شهر باید تیم تراکتورسازی را به این آسانی اخراج می کردند.

در صورت سقوط تراکتور چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی گفت: حالا آقای زنوزی باید مسئول وضعیت بد تراکتور باشد که اینطور نیست. تراکتورسازی یکی از بزرگترین تیم های ایران است و اکنون می خواهد در چنین شرایطی رقابت کند. خدای نکرده در صورت سقوط تراکتور چه کسی پاسخگو خواهد بود که به عنوان پاس برای تیم های بزرگ ما اتفاق افتاد و از بین رفت؟

زنوزی تراکتور را ترک کرد

پیشکسوت فوتبال کشور تاکید کرد: متأسفانه آقای زنوزی تراکتور را به طور کامل رها کرده و سران مدیران باشگاه بالاخره به آنچه می گویند عمل می کنند. آقایان فراموش کردند که این تیم تیم بزرگ تراکتورسازی است و با همه تیم های ما متفاوت است. به هر حال ، با آنچه اتفاق افتاد ، من فکر می کنم ما باید امسال را کج و بیمار در لیگ برتر بگذرانیم تا در آینده تصمیم اساسی برای تیم بگیریم. البته من فکر می کنم بهترین راه این است که تراکتور توسط کارخانه یا سازمانی که مسئولیت دارد پشتیبانی شود. تجربه سالهای گذشته نشان داده است که خصوصی سازی در فوتبال ایران کارساز نیست و نتیجه آن را در دهه های اخیر مشاهده کرده ایم.

این تیم باید در اسرع وقت تحویل داده شود

وی در پاسخ به این واقعیت که به نظر می رسد با انتقال تراکتور موافق است ، اذعان داشت: با انتقال تراکتور موافقم به شرطی که ملک جدید با مشکلات این تیم پاسخگو باشد. البته این کار باید در اسرع وقت انجام شود ، زیرا ممکن است کار شکست بخورد. به نظر من ، شروع نقل و انتقالات باید همین حالا شروع شود ، زیرا مسابقات هنوز آغاز نشده است.

خانواده ما دلیلی جز واسطه گری ندارند

میرشفیان همچنین در مورد بحث و جدل پیرامون میانجیگری باشگاه تراکتورسازی اظهار داشت: بحث میانجیگری ریشه در فوتبال ما دارد و تنها به تراکتورسازی محدود نمی شود. این پدیده شوم تا حدی رشد کرده است که متأسفانه مربیان بزرگ ما نیز وارد این چرخه شده اند. حال اگر مربیان نتوانند با سیستم کارگزاری همراه شوند ، جایی ندارند و سال آینده بدون تیم می مانند. ما فوتبالیست ها وقتی این چیزها را می بینیم فقط حرص می خوریم و مریض می شویم. بعد از سال ها بازی فوتبال ، ما مجبور شدیم به کادر مربیگری بپیوندیم ، اما در خانه ماندیم و دلیلی جز واسطه گری وجود نداشت.

دلالان فوتبال ما شبیه مافیا شده اند

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه در همه تیم های کشور یک واسطه وجود دارد و او مافیایی شد. “این را می گویم و اگر تا آخر عمر در فوتبال نباشم ، به قول خود پایبند خواهم بود. واسطه در فوتبال ما مافیا است ، یعنی میانجی تعیین می کند که امروز مدیر ، مربی و بازیکن کیست و حتی در آرنج تیم شرکت می کنند. امیدوارم روزی ریشه های این میانجی گری خشک شود و باشگاه های ما بتوانند به ثبات برسند و تیمی موفق شود ، که واقعاً درست است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید