خریدهای جدید پرسپولیس مقابل استقلال; کری برای شاگردان فرهاد مجیدی

خریدهای جدید پرسپولیس مقابل استقلال;  کری برای شاگردان فرهاد مجیدی

وحدت هنانوف و منوچهر صفروف در اولین مصاحبه خود پس از پیوستن به پرسپولیس توضیحات جالبی در سایت این باشگاه دادند که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

* ابتدا از حضورتان در تیم پرسپولیس صحبت کنید.

هنانوف: تشکر ویژه از هواداران، مربیان و بازیکنان پرسپولیس که در 4-5 ماهی که به تهران آمدیم خیلی خوب از ما حمایت کردند.

منوچهر صفروف: 4-5 ماه است که در ایران هستیم. اولش کمی سخت بود چون بازی نمی کردیم چون پنجره بسته بود اما بعد از باز شدن پنجره موفق شدیم بازی کنیم. با تشکر از هواداران و مربیان پرسپولیس که به خوبی از ما حمایت کردند.

* قبل از اینکه به ایران بیایید، چه فکری برای زندگی در اینجا داشتید؟

حنانوف: پرسپولیس را تیم خوبی می شناختیم و سیدجلال حسینی و مهدی ترابی را هم خوب می شناختیم. ما از زندگی در ایران و منچستر احساس راحتی می کنیم و احساس عجیبی ندارم. ایران مثل تاجیکستان است.

صفروف: من یک داستان تعریف می کنم. خیلی وقت پیش همه ما در یک مکان و در یک کشور بودیم. با این حال، مقداری تفاوت وجود دارد. من و وحدت در ایران غریبه نیستیم. بچه های تیم خیلی خوب از ما حمایت می کنند و مثل یک خانواده هستیم.

* شما به دلیل نزدیک بودن زبان و فرهنگ تاجیکی به ایران در کشورمان با این تفاسیر مشکلی نداشته اید.

صفروف: هر چه ایرانی ها می گویند را می فهمیم و می فهمیم چه می گویند.

چرا در ابتدای حضورتان در ایران کمی خجالتی بودید و کمتر صحبت می کردید؟ البته شما هر دو بسیار مودب هستید و این بسیار ارزشمند است.

صفر: بستگی به نحوه تربیت شما در خانواده دارد. ادبیات ما از خانواده ماست.

* شما بازیکنان جوان و آینده‌داری هستید. زمانی که از پرسپولیس پیشنهاد دریافت کردید، با توجه به شناخت قبلی که از این تیم داشتید، بازی در پرسپولیس چه حسی داشتید؟

صفروف: زمانی که پرسپولیس به ما پیشنهاد داد، می دانستیم که این تیم معروف ترین تیم در آسیاست، اما در اروپا خیلی ها پرسپولیس را می شناسند و بسیار معروف است. حمایت هواداران از تیم قوی است. خوشحالیم که به پرسپولیس دعوت شدیم و به عنوان یک بازیکن جوان نتوانستیم این پیشنهاد را رد کنیم، زیرا پرسپولیس تیم بزرگ و صاحب نامی در آسیاست. ما واقعاً به بزرگترین تیم ایران رسیدیم.

حنانوف: زمانی که از سوی پرسپولیس به ما پیشنهاد شد، معتقد بودیم که هواداران و مربیان مان معتقد بودند که ما را دعوت کرده اند. خدای ناکرده سعی می کنیم بازی های خوبی انجام دهیم و خدای نکرده ششمین قهرمانی را کسب کنیم.

* در مورد نگرش هواداران صحبت کنید. در روزهایی که به خاطر بسته بودن پنجره بازی نمی کردی، حمایت هواداران پرسپولیس از تو بیشتر شد. با شما چگونه رفتار شد؟

هنانوف: هواداران روز اول ما را نشناختند، اما هر چه بیشتر بازی می‌کردیم و تمرین می‌کردیم، بیشتر آنها را دوست داشتیم. می خواستیم بازی های خوب خود را به نمایش بگذاریم و آنها را امتحان کنیم.

صفروف: فوتبال مشکلی دارد. از روزی که در تاجیکستان بودیم و خبر حضورمان در پرسپولیس اعلام شد هواداران به حمایت از آنها پرداختند. از شما بسیار سپاسگزارم برای حمایت شما. این حمایت ها قبلاً افزایش یافته و خدای ناکرده بیشتر هم خواهد شد.

* چرا ریشه ات را قطع کردی؟

صفروف: هر وقت مادرم به من می گوید اصلاح کن، می گویم ریش را اصلاح نکردم (می خندد) گفتم یک بار خوشحالش کنم. پس ریشم را تراشیدم.

* در آخرین بازی هایی که در لیگ ایران انجام دادید، کیفیت فوتبال ایران و سطح تیم ها را چطور دیدید؟

حنانوف: همه تیم هایی که در لیگ ایران مقابل پرسپولیس بازی کردند خوب بودند و مهره های خوبی هم داشتند. همه 12 مسابقه دیگر مانند فینال هستند. انشاالله مثل قبل آماده بازی هستیم.

* پرسپولیس در سال های اخیر قهرمان ایران بوده است. او چقدر خوش شانس است که امسال برنده شده است؟

صفروف: پرسپولیس قهرمان است و همانطور که وحدت گفت همه تیم ها در مقابل تیم ما خیلی خوب آماده می شوند و بازیکنانشان انگیزه بیشتری نسبت به پرسپولیس دارند. اگر اشتباه نکنم همه بازیکنان تیم های دیگر دوست دارند در تیم بزرگ پرسپولیس بازی کنند و فکر می کنند راحت تر از این تیم به اروپا یا کشورهای دیگر می روند. به همین دلیل بازی مقابل آنها دشوار است. بچه های ما هم برای هر بازی سختی آماده می شوند و می بینید که بازی ها خیلی سخت است. در کل برای پرسپولیس سخت تر است، چون این تیم قهرمان است و قهرمان ماندن خیلی سخت است.

* الان با کدام بازیکنان پرسپولیس احساس راحتی بیشتری دارید؟

هنانوف: با همه بازیکنان. زمانی که در تاجیکستان بودیم، سیدجلال حسینی، عیسی القطر و ترابی را می شناختیم. ما الان با همه برادریم.

* بامزه ترین بازیکن پرسپولیس کیست؟

صفروف: همه چیز خوب است. از روزی که به ایران آمدیم همه با ما خوب کنار آمدند. همه پسرها خوب هستند و ما برای همه مردم برادر شده ایم. آنها ما را برادر خطاب می کنند و همه از ما حمایت می کنند. شرایط روز به روز بهتر می شود. اگر مشکلی باشد به ما می گویند و همه چیز خوب است.

* وقتی با بازیکنان پرسپولیس صحبت می کنید، زبان شما را کاملا می فهمند؟

صفروف: آنها زبان ما را می فهمند. لهجه ما هم ایرانی شده و ایرانی صحبت می کنیم (می خندد)، به زبان کشور شما عادت کرده ایم.

* برای مصاحبه های بعد از بازی با این حساب مشکلی ندارید؟

خیر

* پس از حذف استقلال تاجیکستان مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، تغییرات زیادی در این تیم رخ داده و بسیاری از بازیکنانش مانند شما لژیونر شده اند.

صفروف: از 11 بازیکنی که مقابل پرسپولیس بازی کردیم، یکی دو بازیکن در استقلال تاجیکستان باقی مانده اند و نه همه. در مسابقات گروهی لیگ قهرمانان اروپا همه بچه های تیم ما عملکرد خوبی داشتند و همه ما را در این مسابقات دیدند.

* استقلال تاجیکستان در این رقابت ها تیم خوبی داشت.

حنانوف: ما تیم بسیار جوان و خوبی داشتیم که برای اولین بار در آسیا بازی کرد. ما سال گذشته در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کردیم اما قبل از آن در جام ملت های آسیا بازی می کردیم. برای لیگ قهرمانان هم خوب آماده شدیم و قبل از بازی با پرسپولیس نتایج و درآمدهای زیادی کسب کردیم. قبل از این دیدار ما تدارکات خوبی داشتیم و چند بازی دوستانه خوب در ازبکستان انجام دادیم. پرسپولیس را خوب آنالیز کردیم و بازی خوبی انجام دادیم.

* جو ورزشگاه استقلال تاجیکستان نیز در این دیدار بسیار خوب بود.

صفروف: تاجیک ها استقلال و فوتبال را بسیار دوست دارند. وقتی مسابقات بزرگی مثل لیگ قهرمانان برگزار می شود، همه به ورزشگاه می آیند و از تیم حمایت می کنند.

هنانوف: فوتبال در کشور ما بسیار پیشرفته است و آرزو می کنیم تیم ملی تاجیکستان بتواند در جام جهانی 2026 شرکت کند و بازی بسیار خوبی داشته باشد. هر فوتبالیستی تلاش می کند یک بار در جام جهانی فوتبالش را بازی کند. من، منوچر و همه فوتبالیست های تاجیکستان همین آرزو را داریم.

* می دانید در فوتبال ایران تیمی به نام استقلال وجود دارد که رقابت زیادی با پرسپولیس دارد. زمان دیگر بازی دربی است که یکی از بزرگترین بازی های آسیاست.

صفروف: بازی با استقلال بسیار حساس است و هوادارانش خیلی بیشتر توجه دارند. می خواهیم در این رقابت ها خودمان را نشان دهیم.

* چند بازیکن خارجی با گلزنی در دربی محبوبیت زیادی در بین هواداران پیدا کردند.

هنانوف: دربی مثل فینال است. مربیان تمرینات خوبی را برای این مسابقه به ما یاد می دهند و سعی می کنیم همه نکات را یاد بگیریم. بازی استقلال فقط سه امتیازی نیست، یک بازی شش امتیازی است که برای بردن آن سخت تلاش می کنیم.

صفروف: با سه امتیاز مقابل پرسپولیس همه چیز خوب می شود.

* از زمانی که به ایران آمده اید، وقت کرده اید در نقاط مختلف تهران تفریح ​​کنید یا به شهرهای دیگر ایران بروید؟

صفروف: ما به ندرت خانه را ترک می کنیم، و اگر ترک کنیم، دور می مانیم و زود به خانه می آییم. یک روز برای تمدید ویزا به کیش رفتیم که خیلی خوب بود. جزیره کیش بهترین مکان برای استراحت است. جای دیگری نرفتیم و تهران بودیم.

* با بازی های خوبت در این مدت محبوبیت زیادی در بین هواداران پرسپولیس پیدا کردی. منظورت چیه؟

هنانوف: ما از حمایت هواداران بسیار خرسندیم. امیدوارم آنها همچنان ما را دوست داشته باشند و می خواهم برای کسب ششمین قهرمانی به بازی بسیار خوب ادامه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید