خریدی که می تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند

خریدی که می تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند

بهروز سلطانی گفت: به نظر من این معامله سودآوری است. هم پرسپولیس در سال قبل از جام جهانی به نفع علیرضا بیرانوند است و هم علیرضا بیرانوند به نفع پرسپولیس و این نقل و انتقالات برای هر دو طرف خوب و مفید است به هر نحوی که بتوان روی آن حساب کرد.

وی ادامه داد: علیرضا بیرانوند به دلایلی در بلژیک و پرتغال نتوانست به هدف خود برسد و با وجود استعداد و توانایی بالایی که داشت، نیمکت نشین شد. من خودم دوست نداشتم او را روی نیمکت تیم دوم بوآویستا ببینم و فکر می کنم تصمیم درستی برای ترک اروپا و بازگشت به ایران گرفت. پرسپولیس هم مشکلات زیادی در دروازه داشت و بعد از جدایی رادوشوویچ و بدون حریف حامد لاک زندگی خوبی نداشت. خرید علیرضا بیرانوند در فصل آینده می تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند.

دروازه بان سابق پرسپولیس با اشاره به حملات نادرست به حامد لک، افزود: این را هم باید بگویم که حامد لک هم مورد جفا قرار گرفت. او دروازه بان خوبی است که همه توانایی هایش را در دو دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا و لیگ بیستم دیده ایم. به نظر من در لیگ بیست و یکم این دروازه بان با تجربه بیشتر دچار مشکلات روحی و روانی شد. او دروازه بان خوبی است که در چند سال اخیر عملکرد قابل قبولی داشته و با این حال اشتباهاتی هم داشته است. همه دروازه بان های بزرگ دنیا مرتکب اشتباه می شوند و در این شرایط مهم این است که کادر فنی طوری عمل کند که از سرمایه خوب محافظت کند نه اینکه روحیه اش را خراب کند. حامد لاک را نباید شکست داد چون یک سال دیگر قرارداد دارد.

از سلطانی پرسیدیم به جای حامد لاک در پرسپولیس می مانی؟ پاسخ داد: این یک تصمیم شخصی است. حامد لاک می تواند بماند و رقابت خوب و منصفانه ای با علیرضا بیرانوند داشته باشد. مسابقه ای که می تواند به درد دروازه پرسپولیس بخورد. او می تواند تصمیم دیگری بگیرد و تیم دیگری را انتخاب کند. نمی توانم خودم را جای حامد لک بگذارم یا نظر بدهم چون بهترین فرد برای این تصمیم حامد لک است. امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرد.

وی درباره سرنوشت احمد گوهری یادآور شد: احمد گوهری دروازه بان جوان و جویای نام است. او می تواند در پرسپولیس بماند و تجربه کسب کند. این جوان خیلی زود به پیراهن پرسپولیس رسید و اگر نتوانست به خوبی انتظارات را برآورده کند باید به او حق می داد. این بازیکنان نیاز به زمان دارند و باید در مکان مناسب از آنها استفاده شود. خدای نکرده تصمیم درستی بگیرد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص تمدید قرارداد مهدی ترابی نیز خاطرنشان کرد: این یکی از کارهای خوب رضا درویش بود. شنیدم مهدی ترابی 2 سال تمدید شده و این اتفاق خوبی است. تجربه سال های گذشته نشان می دهد که حفظ بازیکنان کلیدی پس از پایان مسابقات لیگ برتر بسیار سخت است. بازیکنان موفق پرسپولیس پس از پایان مسابقات پیشنهادات وسوسه انگیزی دریافت می کنند که می تواند منجر به جدایی آنها شود. چه بهتر که پرسپولیس قرارداد سایر بازیکنان کلیدی خود را تمدید کند تا بعد از آن به قراردادهای جدید برسد.

بهروز سلطانی درباره خرید مرتضی پورعلی گنجی نیز گفت: او یک مدافع ملی پوش و بازیکن بزرگ و با تجربه بین المللی ارزشمند است. پرسپولیس در این فصل از خط دفاعی هم آسیب دیده است و حالا خرید مرتضی پورعلی گنجی می تواند کمک زیادی به این تیم کند. البته برخی می گویند رباط صلیبی پاره شده است اما این دلیل بر از دست دادن کیفیت آن نیست. پورعلی گنجی تجربه حضور در جام جهانی و جام ملت های آسیا را دارد و می تواند خرید بسیار خوبی باشد.

دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس به لغو بازی دوستانه ایران و کانادا اشاره کرد و گفت: واقعا نمی دانم در فدراسیون فوتبال ایران چه می گذرد؟ من صدای اسکوچیچ را شنیدم که تحت هر شرایطی کار می کند و آماده است فقط آنجا باشد. به هر حال تیم ایران در آسیا شناخته شده و مطرح است و نباید با نام تیم ملی کشورمان به این شکل بازی کرد. این تیم نیاز به بازی دوستانه دارد اما به نظر می رسد برخی مشکلات اجازه آن را نمی دهد. با این حال همه ما ایرانی ها تیم ملی خود را دوست داریم و امیدواریم در جام جهانی قطر نتایج شایسته ای کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید