خرید حمایتی 200 تن میوه زیتون در طارم / نیاز سالانه کشور به روغن زیتون 15 هزار تن است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تاثیر مثبت کمک به خرید زیتون برای تنظیم بازار، اثرات مفید دیگری نیز دارد که از اصول پیروی می کند، کیفیت روغن تولیدی را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بخشدار طارم خرید حمایتی را موجب تشویق جمع آوری میوه های سالم و تولید روغن مرغوب دانست و گفت: زیتونکاران باید ظرف مدت 48 ساعت میوه های برداشت شده را در سبدهای 20 کیلوگرمی به مراکز خرید تحویل دهند. حداکثر پس از برداشت

وی در خصوص پیش بینی میزان حمایت از خرید میوه زیتون اذعان داشت: در ابتدا پیش بینی خرید 10 هزار تنی بود اما بر اساس آخرین برآوردها به احتمال زیاد 2 هزار تن حمایت می شود. آماده خریداری شده، زیرا کشاورزان خود بقیه محصول را در بازار آزاد می فروشند. آنها را تحویل می دهند

اکبری درباره آخرین زمان خرید میوه زیتون گفت: تا پایان آذرماه بیشترین میزان میوه جمع آوری و خریدهای حمایتی انجام می شود اما تا دی ماه فرصت خرید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال تولید زیتون در کشور بی سابقه است، گفت: نیاز به روغن زیتون در کشور 15 هزار تن در سال است و با تولیدی که در سال جاری در کشور انجام شده، میزان تولید روغن زیتون افزایش می یابد. نیز از مصرف فراتر رود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه با حمایت از خرید زیتون، کیفیت روغن زیتون تولیدی بالا می رود و انگیزه مصرف را در کشور افزایش می دهد، گفت: با وجود مازاد عرضه روغن زیتون در کشور و تولید روغن با کیفیت صادراتی این محصول و ممنوعیت واردات آن به صورت ارزی اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید