خسارات باران موسمی به کهگیلویه و ببیراحمد / سیل به کدام نقاط خسارت وارد کرد؟


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888798

سیل ناشی از بارندگی های موسمی در کهگیلویه و بویراحمد خسارات مختلفی را در نقاط مختلف به همراه داشت که وزیر کشور با حضور در کهگیلویه و بویراحمد اقدامات مختلفی برای این خسارات انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ، هفته گذشته سامانه بارشی موسمی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و این بارش با سیل و خسارات همراه بود.

این سامانه بارشی در مناطق مختلف به نقاط مختلف خسارت وارد کرد به طوری که کهگیلویه و بیر احمد بر اثر سیل و همچنین سایر نقاط مختلف کشاور دچار خسارات مادی شدند.

در طغیان سیل کهگیلویه و بیراحمد با حضور دستگاه های مختلف امدادی و خدماتی تلفات جانی مشاهده نشد اما تلفات جانی مختلفی از سوی مسئولان استانی گزارش شد.


کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد چقدر تحت تاثیر سیل قرار گرفت؟

معتمدی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کوگیلویه و بویراحمد در این خصوص درباره ارزیابی خسارت در کل استان گفت: خسارت وارده به زیرساخت ها از جمله شیلات زیاد و اساسی است.

وی خسارت باغات استان را به دو سطح تقسیم کرد و گفت: نمونه اول ریزش میوه و نمونه دوم از بین رفتن زیرساخت ها از جمله سیستم های فشار و منابع آبرسانی است که تخریب شد.

معتمدی پور خسارت به کشت برنج کرها را از بین رفتن زیرساخت ها، سراب ها و کانال های آبرسانی دانست و اظهار داشت: احتمال خسارت ثانویه آن بسیار بیشتر است چرا که اگر ظرف پنج روز آینده آب به سطح شالیزارهای کرها نرسد. تمام زمینه ها نابود خواهد شد


eb40113e cfcc 4108 983b f419ef451dc6 خبر خاکستری


برای مقابله با آبگرفتگی جهاد کشاورزی چه اقداماتی انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از استقرار 15 دستگاه ماشین آلات سنگین در استان خبر داد و تصریح کرد: در بحث ماشین آلات مورد نیاز و قابل احیا و بهسازی منطقه از نهادهای استانی و خارجی کمک گرفته ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت خود مردم بتوان از آسیب های ثانویه جلوگیری کرد اما متاسفانه ما یکی از استان هایی هستیم که تقریباً بیشترین آسیب را متحمل شدیم.

معتمدی پور خسارت کارشناسان را تاکنون حدود 1.5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با تخریب بیشتر این رقم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

خسارت 100 میلیاردی سیل به عشایر کهگیلویه و بویراحمد

فضل الله آذر فر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص آخرین برنامه ها و اقدامات برای خدمت رسانی به عشایر سیل زده کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کارکنان و همکاران در مناطق مختلف که عشایر حضور داشتند مستقر شدند. و با اطلاع رسانی و هشدار سعی در کاهش مشکلات و خسارات ناشی از سیل داشتند.

مدیرکل امور عشایری به تشکیل کمیته بحران پس از سیل اشاره کرد و گفت: مناطق عشایری تقسیم بندی و تجهیزات لازم از قبیل چادر و آذوقه بین آنها توزیع شد.

وی به ارزیابی خسارات در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: سیل تا امروز حدود 100 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است که مجموع خسارت ها پس از پایان بارندگی ها اعلام می شود.

این مسئول گفت: با ارزیابی خسارت، پیگیری برای پرداخت خسارت انجام می شود تا مشکلات عشایری که خسارت دیده اند مرتفع شود.

بدترین خسارت سیل در شهرستان دانا چه بوده است؟

درخشان زاده در خصوص میزان خسارات سیل در شهرستان دانا گفت: شهرستان دانا دارای منطقه کوهستانی است و در مجاورت کوه دانا قرار دارد و این شهرستان نیز مانند سایر نقاط استان دچار سیل شد اما با اطلاع رسانی به موقع از سوی مدیریت شهری و همچنین بسیج نیروها و گروه های دیگر هیچ تلفاتی در آن شهر ندیدند.

فرماندار دنا با بیان اینکه زیرمجموعه کشاورزی بیشترین خسارات ناشی از سیل را دیده است، گفت: حدود 15 پروژه کشاورزی آسیب جدی دید و از 15 پروژه 10 پروژه به طور کامل تخریب شد و حدود 500 تن ماهی در حریم آبی تلف شد. 150 هکتار از باغات و 60 هکتار از مزارع پرورش ماهی خسارت دید.

وی خسارات سیل به مزارع کشاورزی را از دیگر خسارات عنوان کرد و گفت: خطوط کانال کشاورزی آسیب دید و بیشترین خسارت در بخش کشاورزی بود، سیل بند بود که به راه های روستایی خسارت وارد کرد.

576f1743 784f 4eb8 b86d db3c899a4f9e خبر خاکستری

این مسئول با بیان اینکه عشایر در زمینه پوشاک، گندم و آرد متحمل آسیب زیادی شدند، گفت: در حوزه راه روستایی و آبانیه مشکل داشتند.

فرماندار دنا در پی ترمیم مشکلات ناشی از سیلاب در حوزه آب شرب گفت: تاسیسات آب و پمپاژ شهر دنا آسیب دید اما با حضور در روستاهای شهرستان دنا و … روستای کوره به عنوان خلبان، بر اثر خسارت ناشی از سیل و مشکلات شناخته شد. این مناطق شناسایی و شمارش شد و به وزیر کشور گزارش شد.

درخشان زاده گفت: حضور وزیر منجر به تامین ماشین آلات سنگین برای تعمیر کانال های آب کشاورزی، جداول با کمک تیپ 48 فتح و سپاه فتح شد و بخش زیادی از مشکلات رفع شد. به کمک این ماشین ها.”


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خسارات ناشی از سیل را تشریح کرد.

جمال محمدی زاده در حاشیه بازدید از برخی روستاهای شهرستان مارگون به اصحاب رسانه گفت: متاسفانه خسارت سیل و طوفان شدید در روزهای گذشته به شبکه های توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد 31 مورد بوده است. میلیارد ریال و امیدواریم در روزهای آینده خسارت قابل مشاهده باشد نگران شبکه های برق روستایی نباشید.

وی در تشریح این خسارت اظهار داشت: 12 تیر، 10 ترانسفورماتور و سه کیلومتر شبکه برق در شهرهای سیل زده و طوفان متأسفانه آسیب جدی دیدند که انجام شد و برق پایدار به همه مشترکان رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویار احمد گفت: همه مشترکین برق این استان هم اکنون از برق پایدار برخوردار هستند و مشکلی در تامین برق مشترکان نداریم.

معتمدی زاده از آمادگی بیش از 25 تیم عملیاتی و رویدادها برای بارندگی های احتمالی در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 100 نیروی انسانی هم اکنون در گروه هایی با وظایف مشخص آماده تامین برق پایدار مشترکان هستند.


6ed2e90e d178 4406 a3ab 5a45cb0967f3 خبر خاکستری

وی افزود: بیشترین خسارت ناشی از سیل و طوفان به شبکه های توزیع برق این استان مربوط به شهرستان بویراحمد با حدود یک میلیارد تومان خسارت است و البته گزارشی مبنی بر قطعی برق در هیچ بخشی نداریم. از این شهر.”

بررسی خسارت سیل در کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور

در ابتدای این جلسه فرماندار با تسلیت ایام سرور و سالار شهیدان گفت: استانی هستیم که میزان خسارت آن زیاد است و صدمات زیادی به مردم وارد شده است که در این ایام بیش از 6 نفر میلیون پیامک با وضعیت قرمز به مردم اطلاع داده شد.

احمدزاده به برگزاری جلسات هشدار برای جلوگیری از سیل و لغو مرخصی مدیران و تاکید بر حضور مدیران در محل کار اشاره کرد و گفت: بسیاری از مدیران در این شرایط نمی خوابند، تیم های اورژانس، خدمات رسان و امدادرسانی در دستور کار قرار دارند. آن مجموعه .

این مقام مسئول با بیان اینکه این تلاش تلفات جانی نداشت، گفت: مفتخریم اعلام کنیم که علیرغم خسارات وارده به زیرساخت ها، جاده ها و عشایر، حتی یک نفر در سیل آسیب ندیده است و این نشان دهنده انسجام داخلی بین مردم و مردم است. مدیران

احمدزاده از حضور وزیر کشور و شنیدن مطالبات مردم تشکر کرد و گفت: ما از شما یاد گرفته ایم که به فکر مردم باشیم و درد آنها را بشنویم.

محمدی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز گفت: سیل اخیر 600 میلیارد ریال به راه های روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد و هم اکنون 34 راه مسدود و 100 درصد تخریب شده است.

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه از تخریب 100 کیلومتر شبکه آبرسانی خبر داد و گفت: برای تامین آب شرب مردم به 10 تانکر آبرسانی نیاز است.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته 20 کیلومتر خط لوله در مناطق آسیب دیده بازسازی شده است.


cb6f15b1 e0a7 4e8f a194 9a919b9350c0 خبر خاکستری

وی افزود: مردم استان ما نگران مشکلات سیل نباشند و تمام نقاط استان بررسی می شود.

در ادامه این دیدار وزیر کشور با تشکر از مسئولان استانی در مدیریت و پیشگیری از تلفات جانی گفت: برای ارائه خدمات نیازمند اقدامات کوتاه مدت و فوری هستیم.

احمد واحدی با اشاره به برخی تخلفات در خصوص عدم صدور مجوز پرورش ماهی گفت: باید در آینده این موضوع بررسی شود و موضوع اخذ وام بانکی و ملی به آنها کمک خواهد کرد.


79d00bbb 2766 416a 9251 6313ca8e2a6b خبر خاکستری

وی همچنین در خصوص اختلال در راه های ارتباطی 34 روستای استان گفت: تمامی این راه ها باید تا روز شنبه بازگشایی شوند و در صورت نیاز به ماشین آلات از سایر استان ها کمک می شود.

وحیدی در گفت و گوی تلفنی با محرابیان درخواست 40 کیلومتر لوله و 10 تانکر برای آبرسانی به مناطقی که شبکه آب آنها در اثر سیل آسیب دیده است، شد که با موافقت وزیر نیرو موافقت شد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به خسارت سیل به مزارع پرورش ماهی، در گفت و گوی تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی پیگیر نیاز استان به 30 کیلومتر لوله برای آبیاری دو هزار هکتار از شالیزارها، صیفی جات و صیفی جات شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید