خسارت خشکسالی بر زنبورداران نیز تأثیر می گذارد / کاهش تولید عسل به دلیل کمبود شهد و گرده

زمان: 08:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794298

خشکسالی امسال باعث کاهش 5 تنی تولید عسل در زنبورستان های سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد از نظر رطوبت کم، تنوع گیاهی، وجود انواع گیاهان دارویی و شهد ارگانیک مراتع از کیفیت بالایی برخوردار است. کشورهای خلیج فارس سالانه بخشی از آن به این کشورها صادر می شود.

با این حال، خشکسالی بیش از حد و کمبود منابع تولید گرده در این استان پهناور گزارش شده است که تولید عسل و مشکلات زنبور عسل را در این منطقه کاهش داده است.

سیستان و بلوچستان یکی از تولیدکنندگان عسل کشور در برخی نقاط کشور مانند شهرستان های هش، نیکشهر و ایرانشهر است که به دلیل مراتع، باغ ها، گل ها و گل ها به عنوان مهمترین مراکز تولید عسل در استان شناخته می شوند. درختان مختلف تولید عسل با کیفیت بالا.

09a6b7d3 0776 40e0 bcf8 122472c1cd66 خبر خاکستری

اشتغال 6 نفر در 150 کندوی زنبور عسل در سیستان و بلوچستان

گلمرضا سرگزی
معاون بهبود دامپروری جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل کمبود شهد و گرده ناشی از خشکسالی میزان عسل در استان به 25 تن و 40 کیلوگرم رسید که 5 کاهش داشت. تن نسبت به سال گذشته

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده برای یکم مهرماه عسل در سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی از نظر رطوبت کم، تنوع گیاهی، وجود انواع گیاهان دارویی و شهد ارگانیک تولید می شود. از گیاهان مرتعی کیفیت بالایی دارد.

d36457c9 9a87 40a3 8e5e 5120c0a8df10 خبر خاکستری

معاون بهبود دامپروری سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: 5 نفر در 150 زنبورستان این استان به زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند.

وی ادامه داد: عسل تولیدی سیستان و بلوچستان به دلیل مرغوبیت بالایی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید