خسارت فعالیت سامانه بارشی موسمی بر باغات گچساران/ دیهیمی گود: آماده مقابله با بحران هستیم


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886277

فرماندار گچساران گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی این آمادگی صد درصدی را در شهرستان برای مقابله با هر بحرانی خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص خسارات ناشی از بارندگی های موسمی اخیر در این شهرستان گفت: شب گذشته از برخی روستاهای روستای امامزاده جعفر (ماهور باشت) نیز بازدید کردیم و به دلیل اینکه از این رو برخی از باغ های شهر نیز آسیب دیدند

وی افزود: در روستای ماهور باشت نیز بارش شدید باران (55 میلی متر) باعث ریزش دیوار یک خانه قدیمی روستایی شد و در روستای پاکوه نیز آب تا حدی به یک منزل مسکونی نفوذ کرد که این امر با مساعدت انجام شد. هلال احمر مشکلات این خانه ها نیز برطرف شد.

دیهیمی خوب ادامه داد: با این حال گزارشی در خصوص خسارت به زمین های کشاورزی سایر مناطق شهرستان به فرمانداری شهرستان اعلام نشده است، البته در حال بازدید میدانی از روستاهای شهرستان و رصد مسائل از نزدیک هستیم. “

فرماندار گچساران تصریح کرد: بنابراین فعالیت سامانه مونسون قطعا بدون خسارت نخواهد بود اما بحمدالله در این شهرستان تلفات جانی نداریم و تنها مشکلی که به هر نحوی می توان به آن اشاره کرد خسارت به باغات ماهور است. منطقه باشت در این شهر.

وی گفت: اما با توجه به هشدار سطح قرمز اداره هواشناسی، ما آن آمادگی 100 درصدی را در شهر برای مقابله با هر بحرانی خواهیم داشت. روز گذشته آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرستان و دستگاه های اجرایی نیز بسیاری از مشکلات را حل کرد و در واقع آنها هم سر کار بودند.

فرماندار گچساران در پایان گفت: هرچند امیدواریم در روزهای آینده شاهد مشکل خاصی در شهرستان نباشیم، با این وجود ارزیابی خسارت توسط کارشناسان بررسی شده است که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید