خشم بایدن از همکاری اطلاعاتی آمریکا و اوکراین به پایان رسیده است


ساعت: 07:20
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837655

سخنگوی بایدن گفت که از درز رسانه ها در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات با کیف ناراضی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از درز اطلاعات در مورد همکاری امنیتی و اطلاعاتی واشنگتن و کیف خشمگین است.

ساکی به خبرنگاران گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده از درز رسانه‌ها درباره اشتراک‌گذاری اطلاعات بین واشنگتن و کیف ناراضی است».

بایدن گفت: “نظر بایدن این است که اغراق در نقش ایالات متحده در تامین همکاری با اوکراین نیز اغراق آمیز است و همچنین به معنای دست کم گرفتن نقش اوکراینی ها و رهبری آنها در توسعه کشورشان است.”

پیشتر نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که ایالات متحده در سکوت اطلاعاتی در مورد تحرکات احتمالی نیروهای روسیه در اوکراین ارسال می کند. این گزارش می گوید اوکراین از این داده ها برای حمله به نیروهای روسیه استفاده کرده است.

پس از این گزارش، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت ارتش روسیه از نقش ایالات متحده، بریتانیا و ناتو در جنگ اوکراین، از جمله ارسال اطلاعات به نیروهای مسلح اوکراین، آگاه است.

روز جمعه، بی‌بی‌سی نیوز گزارش داد که بایدن با مقامات ارشد اطلاعاتی و پنتاگون ملاقات کرده است تا از آنها بخواهد بیش از حد بر اخبار اشتراک‌گذاری اخبار با اوکراین تمرکز نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید