خشک شدن درختان باغ تاریخی بیریند بدیهی است/ لزوم تامین آب مورد نیاز


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879275

معاون هماهنگی عمران استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد؛

عباس زاده با تاکید بر اینکه باغ های رحیم آباد و اکبری از نظر فرهنگی و گردشگری از بزرگترین باغ های شهرستان بیرجند هستند، گفت: آب مورد نیاز برای آبیاری درختان این دو باغ باید از نقاط مختلف تامین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اورست، علیرضا عباس زاده باغ رحیم آباد را یکی از ذخایر تاریخی کشور دانست و گفت: باغ زیبا و تاریخی رحیم آباد یکی از شاهکارهای گذشته بیرجند است که نیاز به نگهداری دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی باغات تاریخی در حال تخریب هستند، تصریح کرد: خشک شدن چند سالی برخی از درختان این باغات کاملا مشهود و مشهود است.

وی با بیان اینکه باغ های متعددی که هر کدام شناسنامه شهر هستند تحت تاثیر این وضعیت روستاها قرار گرفته اند، تاکید کرد: این باغ های زیبا نشان می دهد که نیاکان ما در دل کویر چقدر زیبایی کرده اند و این باغ ها را ساخته اند.

عباس زاده خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید در حفظ و نگهداری باغ های تاریخی استان فعال باشند تا بتوانیم این باغ های تاریخی را به صورت هم افزایی نگهداری کنیم.

وی ادامه داد: مردم همیشه از بسته بودن درب باغ رحیم آباد بیرجند گلایه مند هستند بنابراین باید زمین در این باغ برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری با تاکید بر اینکه باغ رحیم آباد ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برای استان دارد، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید دارای طرح مناسب باغ رحیم آباد.

عباس زاده گفت: لازم است پیگیری های لازم برای انتقال کامل این قسمت از باغ رحیم آباد که در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است به میراث فرهنگی انجام شود تا از ظرفیت کامل باغ برای بهره برداری فرهنگی استفاده شود. میراث فرهنگی و انجام اقداماتی از جمله راه اندازی بازارچه صنایع دستی مستعمل و غیره.

وی با بیان اینکه محوطه های بیرونی باغ برای استفاده بهتر عموم مردم باید به پارک شهدای گمنام و پیاده روهای اطراف متصل شود گفت: شهرداری بیریند برای آسفالت پیاده رو و زیباسازی فضای این مجموعه طرحی را تهیه کرده است. و شروع به کار کند کم کم استاندار در این زمینه کمک خواهد کرد.

هیچ هزینه ای ندارد. در این جلسه که پس از بازدید استاندار از باغ رحیم آباد در جریان بازگشایی این اثر تاریخی باشکوه استان صورت گرفت، مقرر شد: شرکت آب منطقه ای استان نسبت به آب رها شده نیم لیتر در ثانیه گزارش دهد. به باغ گردشگری اکبریه بیرجند همچنین جهاد کشاورزی باید احیاء و احیای قنات باغ اکبریه را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید