خصومت شخصی کمیته المپیک با جودو/ می گویند چون حذف شدی باید 50 درصد بودجه را به تو بدهیم

ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801670

مسابقات جودوی ساحلی را با جایزه هزار دلاری برای نفر اول طراحی کردیم

رئیس فدراسیون جودو گفت: کمیته المپیک آتش دشمنی شخصی با جودو ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو درباره مسابقات جایزه بزرگ جودو گفت: ما در این دوره در مسائل بین المللی حضور داشتیم و با برگزاری مسابقات کشوری و اهدای جوایز نقدی سعی کردیم جودوی ایران را پرنشاط کنیم. این مسابقات همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با برنامه ریزی های متنوع برگزار شد.

وی با اشاره به جوایز ارزنده این مسابقه افزود: نفر اول 10 میلیون، نفر دوم 5 میلیون و نفر سوم 2 میلیون تومان و نفر پنجم جوایز را بررسی و 10 درصد از این جوایز را بین مربیان شخصی توزیع کردیم. .

میراسماعیلی ارزیابی خود از سطح فنی و کیفی مسابقات را اینگونه بیان کرد: تمامی ورزشکاران با پتانسیل کامل در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات خوبی به خصوص در سبک وزن داشتیم. مسابقات بسیار خوبی داشتیم و به دلیل جوایز نقدی مسابقات خوبی را شاهد بودیم. همه شرکت کنندگان را آزاد گذاشتیم چون در مسابقات قهرمانی کشورمان تعداد محدودی می توانستند شرکت کنند یعنی از هر استان در هر وزن یک نفر اما در این مسابقات شاید از هر استان چند نفر در هر وزن شرکت می کردند. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی کشور و لیگ را در بهمن ماه پیش رو داریم، این مسابقات برای این مسابقات بسیار آماده بود.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری چنین مسابقاتی با این سرمایه گذاری نتیجه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان دارد، گفت: با توجه به اینکه بچه ها در مسابقات بین المللی شکست خورده اند چنین مسابقاتی مایه دلگرمی و انگیزه برای آنهاست. همچنین مسابقه ای به نام «جودوی ساحلی» با جایزه هزار دلاری برای نفر اول برگزار کردیم. همچنین جام خلیج در سواحل بوشهر و مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان به صورت جوایز نقدی خواهیم داشت. در کل فدراسیون به دنبال ایجاد انگیزه در جودوکاران است و بتواند از ورزشکاران حمایت مالی کند.

رئیس فدراسیون جودو درباره تصمیم دادگاه داوری ورزش مبنی بر تعلیق این انضباط گفت: منتظر صدور این حکم هستیم. دو ماه تمدید و فکر می کنم تا سه هفته آینده تمدید شود. جودوی ایران نیاز به حمایت دارد. متاسفانه در این مدت شاهد عدم همکاری در کمیته ملی المپیک بودیم و این دردها در دل همه ماست. زمانی که این اتفاق افتاد و جودوی کشور برای پاسداری از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مسابقات بین‌المللی کنار رفت، کمیته المپیک دست به دشمنی شخصی زد. شاید 100 درصد بودجه همه فدراسیون ها را پرداخت کرد و متاسفانه 50 درصد بودجه ما را پرداخت نکرد. کمیته ملی المپیک موظف است به ما کمک کند.

وی در پایان در گفتگو با رادیو ورزش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر حمایت از ورزشکاران داشتند اما این حمایت را از سوی کمیته ملی ندیدیم. به ما می گویند وقتی جلوی شما گرفته می شود چرا 50 درصد بودجه را به شما می دهند. هفته گذشته مصاحبه تاسف باری با رئیس کمیته ملی المپیک دیدم و امیدوارم این کمیته به این سوالات پاسخ دهد. من از مسئولان می خواهم از جودوی ایران حمایت ویژه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید