خطر بزرگ پرسپولیس و یحیی را تهدید می کند!

خطر بزرگ پرسپولیس و یحیی را تهدید می کند!

یک- شروع بازی با سیستم 2-4-4 و استفاده از دو هافبک به نام های سینا اسدبیگی و میلاد سرلک شاید اولین اشتباه یحیی گل محمدی در دیدار مقابل هواداران بود. اگرچه سبک بازی سرلک و اسدبیگی متفاوت است و میلاد خط هافبک را نیز پوشش می دهد، اما این روش برای تیمی که در تهران است و با حضور هوادارانش رقیب نیمه دوم جدول است، ترکیبی تدافعی محسوب می شود. و از پایان بازی و با حضور سروش رفیعی در زمین که سبک بازی پرسپولیس تغییر کرد و این تیم سبک هجومی تری در پیش گرفت، دیگر فرصتی برای نتیجه گیری باقی نماند.

خطر بزرگ پرسپولیس و یحیی را تهدید می کند!

دو- این تصمیم یحیی گل محمدی فرصت بهره برداری از عمق تقریبا باز خط دفاعی پرسپولیسی ها را فراهم کرد و این تیم 80 دقیقه چاره ای جز کشاندن بازی به کناره ها و استفاده از پاس های عموما کم نداشت. استفاده از دو مهاجم نوک در ترکیب اصلی لزوماً به معنای رویکرد هجومی نیست و با وجود حضور شیخ دیابات و عیسی آل کثیر در ترکیب ثابت، کندی ذاتی آن دو بازیکن و عدم حضور یک هافبک بازیکن این ترکیب باعث شده تا سرخ پوستان بتوانند موقعیت های زیادی را در طول مسابقه خلق کنند.

خطر بزرگ پرسپولیس و یحیی را تهدید می کند!

سه- از همان فصل تابستان مشخص شد که پرسپولیس در این فصل متخصصی در پست دفاع چپ ندارد. وحید امیری با این سن شرایط درخشش مکرر در دیدارهای متوالی و مشغله های پرسپولیس را ندارد و با وجود عملکرد قابل قبول این بازیکن بعد از جام جهانی، تکیه بر او در 35 سالگی در کل فصل کمی ریسک دارد. فرشاد فرجی نیز با اشتباه مهلک خود در دقایق پایانی در سمت چپ پیروزی را به حریف هدیه داد.

چهار- پرسپولیس در هفته های اخیر عملکرد خوبی نداشته و برتری قابل توجه خود را نسبت به سایر تیم های رقیب از دست داده است. البته در دو دیدار با آلومینیوم و هوادار و شاید فولاد، اشتباهات داوری نیز در ناکامی تیم یحیی نقش اساسی داشت. پرسپولیسی ها حق دارند فکر کنند این تیم مثل نیم فصل اول تهاجمی و زیبا بازی نمی کند، اما انتقاد تند و مستمر از تیمی که در بخش قابل توجهی از فصل در جایگاه اول قرار داشت، احتمالا منصفانه نخواهد بود. . نگاهی به تاریخ و این الگوی اعتراض هواداران در نیم فصل نشان داد که شانس این تیم قرار نیست چندان خوب باشد.

خطر بزرگ پرسپولیس و یحیی را تهدید می کند!

پنج- البته هواداران منصف پرسپولیس نباید فراموش کنند که این تیم بهترین مهاجم خود و در واقع تنها گلزن واقعی تیم را نزدیک به دو ماه و در سخت ترین فصل فصل از دست داد و همچنان در جمع مدعیان این تیم باقی بماند. عنوان از طریق این شرایط و البته اتفاقات بازی با تراکتور کار تا اینجا عالی بوده که توسط یحیی گل محمدی و بازیکنان این تیم انجام شده است. استقلال و سپاهان دو رقیب اصلی پرسپولیس از نظر نیروی انسانی شرایط بهتری دارند و حواشی این دو تیم کمتر از پرسپولیس در این فصل است. انتقادات تند بازیکنان و کادر فنی تیمی که پس از مدت ها صدرنشینی را از دست داد و همچنان یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی محسوب می شود، احتمالا واکنشی غیرمنطقی و احساسی از سوی این گروه باشد. طرفداران چه کسانی می توانند در صورت ادامه این روند به عنوان یکی از عوامل مهم سقوط تیم محبوب خود نام ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید