خطر تلخ ترین مربا در سمنان/ استان سمنان رکورددار دیابت در کشور است!

ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785293

قند تلخ یکی از بیماری های درمان نشده انسان امروزی است که بر اثر بی توجهی انسان هر روز بر آن افزوده می شود و استان سمنان نیز جزو استان های شاخص این بیماری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت ؛ 31 تا 8 آبان ماه هفته ملی دیابت نامگذاری شده است که با توجه به افزایش روزافزون مبتلایان به این بیماری، این روزها به منظور افزایش آگاهی نسبت به این بیماری، علل و عوارض آن را در نظر گرفت.

دیابت بیماری است که گاهی آشکار، گاهی بدون علامت، انسان را از درون به وجود می آورد و رو به انقراض است و اگر با تشخیص به موقع همراه باشد، قابل کنترل و پایش است و اگر با تشخیص به موقع همراه نباشد، باید منتظر هر بدبختی بود. از مرگ تا قطع عضو و از دست دادن دست و پا.

به همین منظور با رئیس مرکز دیابت بیمارستان کوثر سمنان گفت وگویی انجام دادیم که راه های آشنایی بیشتر با بیماری و روش های پیشگیری و کنترل را خواند.

الهام سادات سمنانی، پزشک شاغل در بخش دیابت کلینیک کوثر سمنان در گفتگو با مرآت درباره دیابت گفت: دیابت به دلیل تغییر سبک زندگی، عدم تحرک بدنی و تغذیه ناکافی و پرخوری، بیماری بسیار شایعی در دنیاست که امروز اتفاق افتاد. .

وی افزود: بر اساس آمارهای جهانی در هر 6 ثانیه در دنیا یک نفر بر اثر دیابت جان خود را از دست می دهد و در هر 30 ثانیه جهان امروز با قطع عضو دیابت مواجه می شود و این آمار برای دنیای امروز بسیار تاسف بار است. خواهد بود.

سمنانی با اشاره به علل دیابت گفت: دیابت در اثر کم کاری یا نارسایی لوزالمعده در بدن ایجاد می شود و به 2 نوع دیابت نوع 1 و 2 تقسیم می شود.

وی ادامه داد: دیابت نوع یک در سنین پایین تر با علائم و تظاهرات بسیار حاد و در وضعیت عمومی بسیار نامناسب و دیابت نوع 2 در میانسالی خود را نشان می دهد و با علائم و تظاهرات شدیدی همراه است. دیابت . .

رئیس مرکز دیابت بیمارستان کوثر سمنان با اشاره به علائم این بیماری تصریح کرد: علائم دیابت که معمولا بیماران را از خواب بیدار می کند پرخوری، زیاده روی در الکل، ادرار و کاهش وزن بسیار شدید است.

سمنانی با بیان اینکه دیابت در بسیاری از موارد علامتی ندارد، خاطرنشان کرد: افرادی که در سلامت کامل هستند و سابقه ابتلا به دیابت را در اقوام نزدیک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و اقوام نسبتا نزدیک در مقاطع زمانی مختلف دارند. برای معاینه عمومی به پزشک مراجعه کنید تا زمان کافی برای کنترل بیماری داشته باشید.

وی گفت: دیابت یک بیماری قابل درمان نیست، بلکه یک بیماری کنترل شده است و ما فقط می توانیم عوارض این بیماری را کنترل کنیم زیرا دیابت بر اندام های مختلف بدن تاثیر می گذارد و نقص های فیزیکی مانند نقص قلبی که منجر به جراحی باز قلب می شود. که منجر به نابینایی، نقص کلیوی منجر به دیالیز و نقایص عصبی منجر به قطع عضو می شود.

این پزشک شاغل در بخش دیابت پلی کلینیک تخصصی کوثر سمنان با اشاره به راه های پیشگیری از آسیب های جدی دیابت گفت: تنها راه کنترل و کنترل دیابت و پیشگیری از نارسایی و عوارض این بیماری تشخیص و درمان به موقع است. روند. مراجعه به پزشک، مصرف دارو، تغذیه مناسب و فعالیت بدنی مانند پیاده روی قابل کنترل است.

سمنانی مهم ترین راه پیشگیری از این بیماری را تغییر سبک زندگی دانست و تاکید کرد: سوق دادن کودکان به بازی های رایانه ای و کم تحرکی و تغذیه نامناسب مانند خوردن فست فود یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به دیابت است و باید از افراد پیشگیری کرد. از گرفتن آن سبک زندگی مناسب برای این بیماری خطرناک را بیاموزید و از کم تحرکی، پرخوری و سوء تغذیه خودداری کنید.

رئیس مرکز دیابت بیمارستان کوثر سمنان در تشریح وضعیت استان سمنان در زمینه دیابت گفت: مرکز دیابت بیمارستان کوثر سمنان بیش از 7000 نفر مبتلا به دیابت را در خود جای داده است و ویزیت بیماران به این مرکز رایگان است. .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص ارتباط دیابت با بیماری عروق کرونر قلب گفت: متاسفانه بیماری عروق کرونر قلب در بیماران با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر از سایر بیماران موثر است. و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب در این افراد بیشتر است.

سمنانی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن در بیماران دیابتی گفت: تزریق واکسن کرونا در بیماران دیابتی مشکلی ندارد و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه می شود، زیرا نوع رژیم غذایی و داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری عروق کرونر باعث افزایش خون می شود. قند در بیماران دیابتی آنها باید از بیماری عروق کرونر قلب محافظت شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید