خطر سیل در استان قزوین با تعدیل رهبری جهادی/ همه دستگاه ها در حالت آماده باش

مدیریت جهادی امروز نشان می دهد که اگر مسئولان در میدان حضور کامل داشته باشند، بدون شک بسیاری از بحران ها حل می شود، در حالی که شاید در دوره گذشته این گونه مدیریت جهادی مورد غفلت قرار گرفت و حتی برخی سوء مدیریت ها منجر به تشدید مشکلات شد.

استان قزوین یکی از استان هایی است که در معرض سیل قرار دارد و تقریبا تمامی شهرهای این استان درگیر سیل هستند. برای بررسی نحوه مدیریت این بلای طبیعی به سراغ برخی از مدیران درگیر در این حادثه رفتیم.

d263ca3a a3c9 49fe b8bc dde24e8b7f59 خبر خاکستری

محمدرضا علیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی با اشاره به بارندگی های اخیر در 6 شهرستان استان قزوین گفت: بیشترین بارش ها در منطقه شمال استان یعنی. در الموت غربی و شرقی.

وی افزود: شهر اوج و به ویژه شهر آبگرم بر اثر بارندگی شدید نسبت به سایر مناطق خسارت دید.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز گفت: شهرک های آبیک، بوئین زهرا و تاکستان نیز در مقاطع مختلف این وضعیت را داشتند.

همه دستگاه ها در حالت آماده به کار بودند

این مسئول با اشاره به آمادگی همه دستگاه های خدمات رسان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران گفت: یک هفته قبل از شروع بارندگی ها هشدارهای لازم به دستگاه ها و مسئولان داده شد و تمامی نیروهای امدادی در آماده باش کامل بودند و همچنان هستند.

علیمی با بیان اینکه سیل در روستای تواباد تلفات جانی نداشته است، خاطرنشان کرد: سیل در روستای تواباد نشان از اتحاد تیمی داشت چرا که با وجود سیل شدیدی که دو روز در این روستا رخ داد با شروع بارندگی، همه مردم و خودروها درگیر شدند. دور از خیابان اصلی، به مناطق بالادست منتقل شده است.

بیشترین خسارت در کشاورزی است

وی از خسارات زیاد در بخش کشاورزی بر اثر بارندگی و سیل خبر داد و گفت: از دیگر مواردی که در این سیلاب متضرر شده است راه های روستایی، پل ها، آب شرب و برق است.

این مسئول با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی طی دو روز آینده تاکید کرد: همکاری مردم در زمان بارندگی و پیش از وقوع سیل بسیار مهم است چرا که توجه به هشدارها و سرعت عمل می تواند بار جانی و خسارات مالی را کاهش دهد.

علیمی در پایان با بیان اینکه بارندگی و جریان آب به بخش کشاورزی کمک می کند، اظهار داشت: از آنجایی که مرکز پایش ایستگاه های ارتفاع سنجی سد، اداره آب منطقه ای است، همکاران حوزه باید پاسخ دهند که آیا بارندگی تاثیری در افزایش آن داشته است یا خیر. آب سد. چه باشد چه نباشد

6703ad3b f7f7 4075 a0b1 f2329af0587e خبر خاکستری

حسین حسین خانی همچنین به هوشیاری کامل کارکنان، مدیران اجرایی و دهیاران شهرستان اوج در هنگام وقوع سیل اشاره کرد و اظهار داشت: با اعلام وضعیت نارنجی از سوی مدیریت بحران استان به تمامی نیروها هشدار داده شد.

و افزود: به عنوان رئیس ستاد بحران شهرستان به تمامی اهالی روستا اعلام کردم در صورت بارندگی به آنها اطلاع دهند تا شخصا در محل مورد نظر حاضر شوم.

در زمان وقوع سیل در روستای توآباد آماده شدیم

فرماندار شهرستان اوج با اشاره به وقوع سیل در روستای توآباد گفت: سیل توسط چوپان یکی از روستائیان این روستا اطلاع رسانی شد و برای جمع آوری سطل زباله و خودروها در محل حضور یافتیم و در نهایت سیل وارد روستا شد.

این مسئول گفت: با وجود تخریب پل و سطح جاده و خسارت مالی 4 میلیاردی خسارت جانی نداشته ایم.

حسین هانی افزود: سیل در روستای کلنجین بدون خسارت فروکش کرده است.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان اوج در منطقه کوهستانی، دو روستای تواباد و شهید آباد این شهرستان در معرض سیلاب قرار دارند اما به دلیل سوء مدیریت در سال های گذشته اقدامات لازم برای این مشکل انجام نشد.

فرماندار اوج تاکید کرد: قرار بود وزارت منابع طبیعی 4 سد را طراحی کند که انجام نشد و آب منطقه ای نیز در کانال کشی آب و ساخت حوضچه های رسوب گیر کم کاری کرد، بنابراین اصرار دارم که امسال به این موارد رسیدگی شود تا بله وجود نداشته باشد. یک مشکل خاص در آینده، بیایید نخوریم

حسین خانی گفت: با وجود اینکه در چند روز گذشته بارندگی و جریان آب داشتیم اما در آب انبار اتفاقی نیفتاده است زیرا این آب بلافاصله از کنار رودخانه پایین می آید و به آب های زیرزمینی کمک می کند.

وی در پایان گفت: مدیریت صحیح بحران، اطلاع رسانی و آگاهی از وضعیت جوی از طریق رسانه های گروهی و آمادگی کامل ستاد بحران شهرستان از عوامل موثر در مهار سیل اخیر بود. اگر این اطلاع رسانی به موقع انجام نمی شد، بدون شک شاهد تلفات جانی بودیم.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید