خطر شیوع سرخک پس از دریافت نکردن واکسن کرونری

ساعت: 07:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783746

سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد که جهان در معرض افزایش خطر شیوع سرخک است، زیرا سال گذشته 22 میلیون نوزاد به دلیل شیوع کووید 19 واکسن سرخک را دریافت نکردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در سال 2020، 3 میلیون نوزاد کمتر از سال 2019 علیه سرخک واکسینه شدند و تنها 70 درصد از نوزادان هر دو دوز واکسن سرخک را دریافت کردند که بسیار کمتر از درصد لازم یعنی 95 درصد است. برای محافظت از جوامع در برابر شیوع این بیماری.

نگرانی دیگر این است که کمپین سرخک که در 23 کشور در سال 2020 برنامه ریزی شده بود، به دلیل شیوع بیماری همه گیر به تعویق افتاد و به گفته آژانس های بهداشتی، بیش از 93 میلیون نفر در برابر سرخک آسیب پذیر شده اند.

کوین کین، مدیر مرکز جهانی ایمن سازی گفت: «تعداد زیاد کودکان واکسینه نشده، شیوع سرخک و تشخیص بیماری ناشی از واکنش Quid 19 عواملی هستند که خطر مرگ ناشی از سرخک و عوارض جدی را افزایش می دهند. کنترل بیماری. بچه ها در حال رشد هستند.”

کین گفت: «ما باید سیستم‌های نظارت بر بیماری‌ها را تقویت کنیم و شکاف‌های ایمنی را در حال حاضر، قبل از بازگشت به سفر و تجارت قبل از همه‌گیری، پر کنیم تا از همه‌گیری مرگبار سرخک جلوگیری کنیم و خطر سایر بیماری‌های قابل پیشگیری را کاهش دهیم.» بیا واکسن بزنیم.

واکسن سرخک در برابر یکی از مسری ترین ویروس های انسانی در جهان محافظت می کند. این واکسن تنها در 20 سال گذشته از مرگ 30 میلیون نفر جلوگیری کرده است. آژانس های بهداشتی می گویند که تا سال 2020 حدود 7.5 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند و 60700 نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید