خطر omicron در واکسن ها نهفته است

خطر از

روز جدید شهید بهشتی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیشترین بیماری عروق کرونر قلب و مرگ و میر ناشی از عفونت امیکرون در افرادی که واکسینه نشده اند گزارش شده است.

دکتر علیرضا ناجی یکی از دلایل اصلی تفاوت شیوع تاج جدید در بلغارستان با کشورهای اروپایی و آمریکایی، فاصله واکسیناسیون بر روی تاج را زیاد دانست و گفت: واکسیناسیون جهانی در کشور ما انجام شد. اخیرا در کشورهای اروپایی و آمریکایی بین دو دوز واکسن بهتر است.

وی با اشاره به اینکه درصد واکسیناسیون تاج در جوامع مختلف تفاوت زیادی دارد خاطرنشان کرد: در کشور ما تعداد بیشتری از افراد جامعه علیه تاج واکسینه می شوند.

عبور دو پیک شدید کرونری در کشور عامل دیگری بود که دکتر ناجی به آن اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد ایمنی طبیعی به دست آمده از قله چهارم و پنجم نیز در کاهش ابتلا به بیماری های عروق کرونر در کشور موثر بوده است.

ناجی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی با دوز یادآوری باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ممکن است پس از مدتی سطح ایمنی در برابر این ویروس کاهش یابد. بنابراین، دریافت دوز تقویت کننده واکسن تاج ضروری است.

این استاد دانشگاه هشدار داد: همچنان امکان ایجاد موج جدید تاج در کشور وجود دارد، تا زمانی که مردم کشور علیه تاج واکسن واکسینه نشده باشند، احتمال بروز موارد جدید وجود دارد.

«ایمنی یکی از مهمترین ویژگی های این ویروس است. بنابراین بسیار توصیه می شود که با دریافت دوز تقویت کننده به شکستن زنجیره انتقال ویروس در برابر سویه های جدید ویروس کمک کنید.

به گفته این استاد دانشگاه، تا زمانی که کووید 19 از جهان ریشه کن نشود، خطر سرایت آن به همه جوامع وجود دارد.

ناجی با اشاره به ویژگی‌های ویروس کرونا گفت: کرونا از زمان شیوع تا به امروز با شگفتی‌های بسیاری در دنیا مواجه بوده است. بنابراین باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون های عمومی به خصوص دوزهای تقویت کننده به ایمنی نسبی دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری از عوارض احتمالی دوز تاج مانند تفاوت چندانی با دفعات قبل ندارد، ادامه داد: پس از دریافت واکسن کراون هر لحظه می توانیم ایمیکرون دریافت کنیم. زیرا یکی از مهم ترین ویژگی های Emicron مصونیت است.

بر اساس مطالعات جدید، احتمال ابتلا به بیماری و مرگ و میر در افرادی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، نسبت به افرادی که در برابر سویه ایمیکرون واکسینه شده اند، کمتر است.

وی گفت: بیشترین بیماری عروق کرونر قلب و مرگ و میر ناشی از عفونت آمیکرون در افرادی که واکسینه نشده اند گزارش شده است.

ناجی همچنین درباره اهمیت واکسیناسیون در کودکان 5 تا 11 ساله توضیح داد: در کشور ما واکسن سینوفارم و پاستوک که محصول مشترک ایران و کوبا است مجوز استفاده در این گروه سنی را دارد.

وی درباره نوبت چهارم واکسن کرونا افزود: این که باید چندین دوز دیگر از واکسن کووید استفاده شود به دلیل عملکرد کرونا و چرخش ویروس است. زیرا مصونیت از واکسن ها مصونیت دائمی نیست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی ادامه داد: در حال حاضر دوز چهارم برای تمامی افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف توصیه می شود.

ناجی تصریح کرد: درمان تاج به علائم بالینی و شواهد ارائه شده توسط پزشک بستگی دارد، این علائم به سه دسته خفیف، متوسط ​​و شدید تقسیم می شوند و درمان با نحوه عفونت دنبال می شود. متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید