خط تولید داروی بیهوشی در شرکت داروسازی اکسیر بروجرد راه اندازی شد


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913903

نکوئینیا گفت: خط تولید داروهای بیهوشی برای اولین بار در کشور در شرکت دارویی اکسیر بروجرد راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک از روابط عمومی شرکت داروسازی اکسیر، منصور نکوینیا درباره برنامه ریزی برای تامین داروهای مورد نیاز در داخل با استفاده از ظرفیت داخلی گفت: خط تولید داروهای بیهوشی کتامین در شرکت داروسازی اکسیر بروجرد راه اندازی شد و این خط تولید از ابتدای سال جاری پیگیری شد. با تلاش کارشناسان داخلی و در حال حاضر 20 هزار ویال از داروی تولید شده در مرحله اول وارد بازار شده است و با تولید کتامین در داروسازی اکسیر، کشور دیگر نیازی به واردات این محصول نخواهد داشت و از مبادلات ارزی جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 هزار ویال دیگر داروی کتامین ایرانی در حال تولید و آماده ارسال به بیمارستان ها و مراکز درمانی است، گفت: این دارو برای اولین بار در ایران تولید و روانه بازار شد و دانشمندان ایرانی این دارو را پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه این شرکت توانایی تامین تمامی محصولات کتامین مورد نیاز مصرف داخلی را دارد، اظهار داشت: این خط توانایی تولید یک و نیم میلیون ویال کتامین را دارد و محدودیتی در تولید وجود ندارد. از این دارو

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که داروهای مورد نیاز کشور را تولید کنیم و در این راه از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرده ایم، تصریح کرد: موفقیت های مهمی در زمینه تولید داروهای مورد نیاز در شرکت های تیپیکو به دست آمده است. گروهی که به زودی خواهد شد به مردم خبر می دهیم.

نکوئی نیا گفت: کتامین برای القا و حفظ بیهوشی عمومی در محیط های جراحی و بخش های مراقبت ویژه در نظر گرفته شده است. می تواند بعد از جراحی موثر باشد و نیاز و میزان استفاده از مسکن های دیگر را در بخش های مراقبت های ویژه بعد از جراحی کاهش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید