خط خبر چهارشنبه 5 بهمن 1401

خط خبر چهارشنبه 5 بهمن 1401

برای پیگیری مهم ترین و جدیدترین تحولات و رویدادهای روز ایران و جهان با ما در خط خبر “فردا” همراه باشید.

اخبار ما از ایران و جهان را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید…

هزالی: مایا صباغ مهمان ما نبود

هزالی: مایا صباغ یک سفر تفریحی به ایران داشت و جزو مهمانان کنگره بین المللی زنان نبود.
زمان باقی مانده -0:27

نماینده مجلس: دیگر لازم نیست ایران از ترانزیت مواد مخدر به اروپا جلوگیری کند

محمد واحدی نماینده بجنورد در مجلس در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: توهین کنندگان به قرآن کریم از ذلیل ترین و شهیدان هستند و سپاه از عزیزترین هاست. از مردم. پارلمان اروپا باید بداند که با این مزخرفات، دیگر نیازی نیست ایران با تقدیم شهدا و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا، تاوان سلامتی دشمنان خود را بپردازد.

تیراندازی در مدرسه کرمان

رئیس بیمارستان قلاگنج کرمان از تیراندازی در مدرسه ای در کرمان و زخمی شدن یک دانش آموز خبر داد.

مقامات تیراندازی در یک دبیرستان در شهر کلاغنج را تایید کردند و گفتند که تیراندازی توسط یک یا دو دانش آموز آن مدرسه انجام شده است.

جزئیات چگونگی وقوع این حادثه در دست بررسی است اما دکتر خسرو چمنی رئیس بیمارستان قلاگنج در تشریح وضعیت جسمانی مصدوم این حادثه گفت: حال عمومی این دانش آموز خوب است و خونریزی از دستش قطع شده است. .

به گفته وی، طبق عکس دستش، گلوله از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج شده است.

فرزاد رستمی کاراته کار تیم ملی ایران پناهنده شد

فرزاد رستمی کاراته کار وزن 75 کیلوگرم ایران که در مسابقات آزاد پاریس شرکت کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرد.

او با انتشار عکسی از پناهندگی خود در فرانسه خبر داد. این کاراته کای زنجانی که رکورد سومین قهرمانی کشور را نیز در کارنامه دارد در مسابقات فرانسه حاضر شد.

مهدی خدابخشی، صالح اباذری و سجاد گنج زاده سه کاراته کا دیگر ایران در این رقابت ها بودند که خدابخشی مدال نقره و اباذری مدال برنز را کسب کردند.

سیستم قضایی: حسن فیروزی «بدهکار مالی» است که در حال فرار دستگیر شد

قوه قضاییه از دستگیری فردی به نام «حسن فیروزی» که «بدهکار مالی» در حال فرار از ایران بود خبر داد.

در هفته های اخیر برخی از کاربران شبکه های اجتماعی اخباری مبنی بر «دستگیری، شکنجه و اعدام حسن فیروزی» در اعتراضات اخیر منتشر کرده اند.

ضرغامی: فردی که با دیدن گوینده تلویزیون دچار مشکل می شود، بیمار است!

عزت الله ضرغامی در جلسه شورای دولت گفت: باید فضا را باز کنیم، مردم را درک کنیم و به مردم تند نباشیم. بزرگنمایی.

ما یک سری محدودیت داریم و با توجه به مشکلات خاص کشور؛ تحولات ماه های اخیر و اضافه شدن مسائل اینترنتی یا جاسوسی مشکلاتی را در جذب گردشگر ایجاد کرده است.
گاهی می بینیم که عده ای از شهروندان برای دیدن کنسرت به کشور همسایه می روند و تعدادشان زیاد است و اگر کنسرت خوبی در کشور مطابق با استانداردهای ما برگزار شود تعداد کمی از آنها به کشور همسایه می روند تا در آنجا هزینه کنند. .

من چند سال پیش در جلسه ای بودم، در آن جلسه مردی که آدم منطقی هم بود حتی از مجریان خبر انتقاد کرد و معتقد بود که مجریان خبر باید از بین آقایان انتخاب شوند. اگر آن شخص به صورت گوینده خبر نگاه می کند و به سختی نگاه نمی کند، شاید این یک بیماری است.

اینترنت در کشور برای چند دقیقه قطع شد

بررسی ها نشان می دهد که بین ساعت 11:44 صبح تا 11:57 صبح امروز اینترنت ثابت و همراه به طور کامل قطع شده و کاربران امکان دسترسی به اینترنت را نداشته اند. دلیل این امر هنوز مشخص نیست، اما با پیگیری برخی اپراتورها به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد مشکلی در ارتباطات زیرساخت وجود دارد.

پیگیری برای تعیین علت این مشکل توسط روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور به این نتیجه رسید که این شرکت در حال بررسی این مشکل است و به زودی اطلاعیه ای برای توضیح علت این مشکل منتشر خواهد کرد.

لازم به ذکر است، سایت مرکز تبادل اطلاعات تهران که وضعیت شبکه اینترنت را نشان می داد، طی چند روز گذشته از دسترس خارج بود.
واکنش اعضای نشر آثار رهبر انقلاب به استفاده امیر عبدالخیان از کلمه «بانوی اول»

مهدی فضائلی، از اعضای موسسه انتشارات آثار رهبر انقلاب، از الگوبرداری از بیگانگان در تکریم زنان انتقاد کرد.

او در توییتی در این باره نوشت: زنان بزرگ و بزرگ زیادی هستند که در کنار مردان بزرگ نقش آفرینی کرده اند. اما این اشتباه است که دولتمردان برای ارج نهادن به آنها از نمونه بی ربط خارجی ها کپی می کنند.

حمید فرخ نژاد فریبت داد و از تو دور شد

روزنامه جوان در گزارشی از وقایع اخیر کشور نوشت: سرعت سریع حوادث اخیر در کشور تا حدودی این فرصت را داد تا همه وقایع را با جنبه ها و زمینه هایشان تحلیل و بررسی کنیم، از جمله فرار برخی ها. افراد مشهوری مثل حمید فرخ نژاد از کشور و خیانت آنها به مالک و مردم تامین نمی شود

حمید فرخ نژاد یکی از معدود بازیگران سینمای کشورمان است که اگر نسبت نقش ها و تصاویری که ایفا کرده با نقش های امنیتی و دولتی که در دوران بازیگری اش داشته است ببینیم، قطعا جزو معدود بازیگران است. که چنین نقش هایی را بازی می کرد اما بیشتر نقش حزب الله را بازی می کرد. کازا در همان سریال بازی کرد.

در واقع با شروع جنگ ادراکی و شناختی در اذهان عمومی القا کرد که فرخ نژاد فراری و خائن به مردم و کشور همان نیروی امنیتی بدنه انقلابی و حاکمیتی انقلاب اسلامی است. سپاه پاسداران.

فرخ نژاد با کلاهبرداری از قوه قضائیه کشور را ترک کرده است. البته شنیده شد که ضمانت و تعهد آزادی فرخ نژاد با وساطت سازندگان سریال Fall Security صورت گرفته است.

راننده و تاجر فرخ نژاد قبل از فرار از فروش تمامی اموال منقول و غیرمنقول این سلبریتی خبر می دهد تا جایی که راننده به او می گوید حتی سیم کارت خود را فروخته است! واضح است که روند و اجرای چنین اقداماتی کار یک یا دو روزه نیست و چگونه می توان تصور کرد که هیچکس متوجه این اقدامات فرخ نژاد نشده و حتی به آنها مشکوک نشده باشد؟!

عباس عبدی: 1402 را جدی بگیرید، چشم انداز روشنی در پیش نیست

عباس عبدی در اعتماد می نویسد: در اکثر جناح های حاکم بر ایران یک تصور بسیار غلط وجود دارد که به «جنگ روایی» معروف است، به عبارتی هر واقعیتی را به یک داستان تقلیل می دهند.
تاکید بر تبلیغات و روایت پوچ و امید به روشن بودن آینده مورد توجه هیچکس قرار نمی گیرد
باید به صراحت گفت که رانندگی با این فرمان چشم انداز روشنی ندارد. سال 1402 را جدی بگیرید
تکرار سناریوی تثبیت قیمت در کنار رشد نجومی نقدینگی و تداوم سیاست های جاری خارجی و داخلی منجر به مارپیچ نزولی نمی شود. دوران قصه گویی به پایان رسیده است

دفاع کامل روزنامه جوان از کنگره جنجالی همسر رئیسی

روزنامه جوان نوشت: اصلاح طلبان این روزها به شدت نگران وضعیت مالی و وضعیت اقتصادی مردم هستند و به بهانه اینکه در این شرایط اقتصادی چرا؟ آیا چنین هزینه هایی باید صرف شود؟

اول، شما باید برای دیپلماسی عمومی هزینه کنید. آیا فقط همین اصلاح طلبان همیشه غرور دیپلماسی و گشودگی به گفت و گو با کشورهای دیگر را می فروشند؟

مگر می شود به مسافرت رفت یا یک خارجی را دعوت کرد و پول نداد؟!

در این جلسات روابط سیاسی و اقتصادی ایجاد می شود، آشنایی با فرهنگ ایرانی، می توان فرهنگ گردشگری را گسترش داد، صدای مظلومیت و اقتدار ملت ایران را به گوش دیگران در خارج از ایران رساند و… داستان ها. از میان حاضران در کنگره نشان می دهد که این کنگره در دستیابی به این اهداف موفق بوده است

ورود تانک های آبرامز آمریکایی به میدان نبرد اوکراین

مقامات گفتند که در یک چرخش، دولت واشنگتن آماده است تا روندی را آغاز کند که در نهایت می تواند ده ها تانک اصلی جنگی آبرامز M1 را به اوکراین بفرستد.

چنین تصمیمی از سوی واشنگتن تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن مخالفت خود را با ارسال آبرامز علیرغم درخواست های کیف و فشار عمومی برلین، به دلیل درخواست برای ارسال تانک های جنگی اصلی لئوپارد آلمانی، اعلام کرد.
این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که این اطلاعیه ممکن است تا روز چهارشنبه منتشر شود. بر اساس این تعهد، واشنگتن ممکن است در ماه های آینده در مجموع 30 تانک آبرامز را به اوکراین تحویل دهد
مارک کانزیان، کارشناس دفاعی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: تنها دلیلی که ایالات متحده تانک‌های M1 را به اوکراین می‌فرستد این است که به آلمان پوشش سیاسی لازم برای باز کردن قفل پلنگ بدهد.

این موضع در همان روزی مطرح شد که منابع گفتند آلمان تانک‌های لئوپارد 2 را برای کمک به مبارزه با تهاجم روسیه به اوکراین می‌فرستد و به کشورهای دیگر مانند لهستان نیز اجازه می‌دهد همین کار را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید