خط و نشان سر استقلال برای پرسپولیس

خط و نشان سر استقلال برای پرسپولیس

استقلال با پیروزی مقابل ملوان تا حدودی آب از دست رفته را به جو بازگرداند و حالا می توان امیدوار بود در هفته های آینده شرایط بهتری برای این امر ایجاد شود. حالا آبی پوشان پایتخت این هفته میهمان مس کرمان خواهند بود و سپس به مصاف نفت مسجد سلیمان خواهند رفت. دیدارهایی که در صورت پیروزی استقلال قطعا شرایط بهتری در جدول پیدا می کند. استقلال در روز تولد منصور پورحیدری با 4 گل ملوان را شکست داد و این مشکل و البته وضعیت آبی ها بهانه دقایقی با بیژن طاهری سرپرست این تیم شد:

پیروزی مقابل ملان در روز تولد منصورخان چه حسی داشت؟

واقعا لذت های زیادی به شما می دهد. به عنوان یک بازیکن استقلالی برای من افتخار بزرگی است که دقیقا روی نیمکتی که منصور خان پوحیدری نشسته بود بنشینم. بسیار خوشحالم که تولد پورحیدری با پیروزی ارزشمند استقلال همراه شد و البته تماشاگران نیز در آن حضور داشتند و علاوه بر استقلالی ها این مرد بزرگ را تشویق کردند.

استقلال با این برد و البته نتایج برای بهترین تیم ها حالا امید بیشتری به تکرار قهرمانی دارد. درست است، واقعی؟

دقیقا همین اتفاق افتاد. البته ما اصلا ناامید نشدیم و حالا با بردی که به دست آورده ایم خیلی امیدوارتر شده ایم. همه حریفان با ما با احترام برخورد می کنند، اما ما مصمم هستیم که از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم. هنوز چیزی از دست نرفته است و فرصت تکرار موفقیت برای ما مهیا است. من می خواهم قهرمان شوم وگرنه… این جام را علاوه بر هواداران عزیز استقلال به تمام بازیکنان بزرگ این باشگاه که از دنیا رفته اند به ویژه ناصرخان حجازی و منصورخان پوحیدری تقدیم می کنیم. من افتخار شاگردی هر دوی آنها را داشته ام و واقعاً با آنها زندگی کرده ام. می دانم ناصرخان و منصورخان چقدر برای استقلال و شاگردانشان زحمت کشیدند. آنها برای نسل ما در استقلال اقتدار یک روحانی را داشتند.

اتفاقاً یادم هست یک بار با ما در مورد پیراهنی که منصورخان در دهه 60 می پوشید و خیلی دوستش داشتید با ما صحبت کردید. داستان اصلی چه بود؟

(می خندد) یادتان باشد، قضیه مربوط به اواسط دهه 60 بود. من بازیکن استقلال بودم و منصورخان خدابیامرز سرمربی این تیم بود. آقای پورحیدری گاهی با پیراهن آبی و شلوار سفید به تمرین می آمد. من و مجید نامجموتلق این پیراهن را خیلی دوست داشتیم و دنبال آن بودیم، اما نه مجید و نه من نتوانستیم این پیراهن را به منصورخان بگوییم. یادش بخیر، چند سال پیش که منصورخان در بیمارستان بستری بود، ماجرا را در حضور خودش و همسرش برایش نقل کردم.

پاسخ منصورخان چه بود؟

با فروتنی به من گفت بیژن چرا این همه سال به من نگفتی؟ اگر به من می گفتی، پیراهن را به تو می دادم. به آنها گفتم: منصورخان و مجید شرم داشتند به شما بگویند. اتفاقا چند وقت پیش پیراهنی به همین شکل و رنگ و شکل در خارج از کشور پیدا کردم و به یاد منصورخان پورحیدری خریدم. خدا بیامرزه.

استقلال در حالی خود را برای بازی با مس کرمان آماده می کند که احتمال بارندگی از روز دوشنبه در تهران وجود دارد. آیا مطمئن هستید که با تمرین مشکلی پیدا نمی کنید؟

بله خوشبختانه ما از این موضوع راضی هستیم و کادر فنی نیز آرام هستند زیرا با تکمیل اردوی ناصرخان حجازی یکی از مهمترین دغدغه های ما برطرف شد. روند تجهیز و تکمیل کمپ ناصرخان با روی کار آمدن آقای فتح زاده سرعت بیشتری گرفت و حالا دیگر استقلال به خانه نزدیک نیست. قبلاً مجبور بودیم برای آموزش و کار در زمین اجاره ای پول زیادی خرج کنیم. گاهی اوقات با وجود اینکه هزینه زیادی پرداخت می کردیم، به دلیل شرایط جوی و نداشتن زمین کامل، مجبور می شدیم در زمین های بی کیفیت تمرین کنیم، اما اکنون خوشبختانه شرایط کمپ و زمین چمن طبیعی بسیار خوب است. مطمئنم اقدامات لازم برای بارندگی های تهران از قبل انجام شده و تا قبل از بازی با مس کرمان مشکلی نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید