خط کشی ویژه نابینایان در ماهان


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806972

مهم ترین نیاز شهروندان کم بینا، فضای امن شهری برای تردد آنهاست که شهردار ماهان از احداث خطوط ویژه روشنایی در خیابان جهاد ماهان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; نابینایی بیماری است که فرد به دلیل عوامل فیزیولوژیکی یا عصبی بینایی به آن مبتلا می شود. در استان کرمان 8614 نابینا شناسایی شده است که بیشترین نسبت نابینایان را در مناطق جنوبی استان به خود اختصاص داده اند که دلیل اصلی آن ازدواج های خویشاوندی است.

مناسب سازی فضای شهری از معابر تا ساختمان اداری و سیستم حمل و نقل برای استفاده این گروه همچنان یکی از مواردی است که برای تسهیل کار نابینایان باید اتخاذ شود.

حمید معین الدینی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان ; وی با بیان اینکه مناسب سازی پیاده روها و فضای شهری یکی از وظایف شهرداری ها است، گفت: یکی از مواردی که در حوزه مناسب سازی باید مورد توجه قرار گیرد، نصب مسیرهای ویژه نابینایان و کم بینایان در پیاده روها است که در نظر داریم. برای انجام در پیاده روها «بیایید این طرح را در خیابان جهاد ماهان اجرا کنیم.

شهردار ماهان از تغییر جداول خیابان جهاد خبر داد و افزود: پیاده روهای این خیابان برای ادامه حرکت موزاییکی فرش و پیاده رو ساماندهی و بهسازی می شود.

معین الدینی از ایجاد مخازن زیرزمینی زباله در شهر ماهان خبر داد و گفت: سطل های زباله زیرزمینی برای اولین بار در استان کرمان در شهرستان ماهان معرفی می شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالا، نداشتن بوی نامطبوع، عدم آلودگی بصری و جلوگیری از تجمع حشرات و حیوانات در اطراف مخزن زباله و غیره از مزایای این مخازن اشاره کرد.

معین الدینی به ساخت المان های شهری و برج های روشنایی اشاره کرد و ادامه داد: راهبرد شهرداری برای ساماندهی و بهسازی مبلمان شهری مبتنی بر ایمنی و زیبایی است.

مهمترین نیاز نابینایان؛ محیط شهری برای تردد امن است

مهرداد ترک زاده ماهانی نابینا در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص اقدام شهردار ماهان در رابطه با پیاده روسازی نابینایان ابراز خوشحالی کرد و گفت: بزرگترین مشکل نابینایان تردد این افراد در مناطق شهری است که مشکل اساسی همه نابینایان است. با دنیا روبرو شوید.”

وی بیان کرد: مهمترین نیاز شهروندان محیط شهری امن برای تردد آنهاست.

وقتی نمی توان در شهر و محیط شهری ایمن رفت و آمد کرد، این بدان معناست که فعالیت و مشارکت اجتماعی موجود در محیط شهری خود به خود به خطر می افتد. بنابراین مهمترین نیاز شهروندان کم بینا، محیط شهری امن برای تردد آنهاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید